خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار گیلان خبر داد:

راه‌اندازی سامانه اعلان هشدار در گیلان/خرید 100 دستگاه ماشین‌آلات برای دهیاری‌ها و شهرداری‌های گیلان

asdasd
کد خبر : ۴۲۹۸۹۲

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان با بیان اینکه آموزش به مردم در اولویت برنامه‌های مدیریت بحران است، تصریح کرد: هماهنگی با دستگاه‌های اجرایی در مدیریت بحران حائز اهمیت است.

به گزارش ایلنا از رشت، حجت شعبان‌پور صبح امروز در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران گیلان با اشاره به اینکه این استان بحران‌های بسیاری را در سال‌های گذشته پشت سر گذاشته است، بیان کرد: بحران برف در جلگه و کوهستان، سیل، آتش‌سوزی در جنگل، رانش و زمین‌لغزش و بلایای دیگری که متصور است را به نوعی در گیلان داشتیم.

 معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان به نحوه مدیریت و کنترل بحران در گیلان اشاره کرد و افزود: جلب مشارکت عمومی در اولویت برنامه‌های ما در تمام مدیریت بحران‌هاست و مردم تکیه‌گاه مسؤولان در بحران‌ها هستند.

شعبان پور با بیان اینکه آموزش به مردم در اولویت برنامه‌های مدیریت بحران است، تصریح کرد: هماهنگی با دستگاه‌های اجرایی در مدیریت بحران حائز اهمیت است.

وی دلیل موفقیت در مدیریت بحران برف سال 92 را برگزاری جلسه مدیریت بحران سه روز قبل از وقوع آن خواند و گفت: مشارکت مردم و هماهنگی دستگاه‌های اجرایی سبب موفقیت در برف سال 92 شده است.

شعبان پور  به تهیه تقویم استفاده از امکانات و تجهیزات بخش‌خصوصی در مواقع بحرانی در گیلان اشاره کرد و گفت: در بحران برف سال 92 از تعداد 900 ماشین‌آلات به‌کار گرفته شده تعداد 500 دستگاه متعلق به بخش خصوصی و پیمانکاران بود.

وی با اشاره به آموزش همگانی و چهره به چهره به منظور مقابله با بحران در استان، خاطرنشان کرد: 40 هزار نفر ساعت در مناطق مختلف گیلان توسط سازمان‌های مردم‌نهاد به مردم آموزش داده شده است.

وی  به 100 هزار نفر ساعت آموزش غیر مستقیم برای مقابله با بحران در گیلان اشاره کرد و یادآور شد: آموزش مذکور توسط جمعیت هلال‌احمر، امداد و نجات و اورژانس به مردم ارائه شده است.

شعبان پور با بیان اینکه گیلان رتبه نخست برگزاری کارگاه‌های آموزشی در مدیریت بحران را در کشور کسب کرده است، گفت: سامانه اعلان هشدار و مشاهده وضعیت مرکز کنترل بحران برای نخستین مرتبه در کشور در گیلان راه‌اندازی شده است.

شعبان‌پور به برگزاری 20 مانور مدیریت بحران در استان اشاره کرد و اظهار کرد: مانورهای مذکور در کمیته‌های 14گانه انجام شده ضمن اینکه یک مانور مادر زمینی و آبی گسترده در منطقه سقالکسار رشت برگزار شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان با اشاره به اینکه از اعتبارات شهرداری‌ها و دهیاری‌ها دومنظوره استفاده شده است، افزود: تعداد 100 دستگاه ماشین‌آلات برای دهیاری‌ها و شهرداری‌های گیلان خریداری شده و در زمان بحران می‌توان از این ماشین‌آلات استفاده کرد.

شعبان پور به وجود رانش و زمین‌لغزش در گیلان اشاره کرد و گفت: اطلس رانش و زمین‌لغزش گیلان توسط مشاور تهیه شده و اطلاعات آن در اختیار فرمانداران گذاشته شده است.

وی با بیان اینکه سالانه یک‌هزار و 300 میلی‌متر بارندگی در استان داریم افزود: سال‌های گذشته در 10 نقطه از شهر رشت آبگرفتگی داشتیم و ساعت‌ها برای مردم مشکلاتی را ایجاد می‌کرد ضمن اینکه مدارس تعطیل بودند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان باران در سال‌های گذشته را سبب ایجاد اختلال در رفت و آمد مردم در 18 نقطه شهر رشت دانست و گفت: بیش از هفت میلیارد تومان لوله برای شهرداری رشت خریدار شده و پروژه‌ها تعریف شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز