خبرگزاری کار ایران

معاون استانداری زنجان مطرح کرد:

تحقق 60 درصدی اشتغال کشور از حوزه صنایع دستی و گردشگری

asdasd
کد خبر : ۴۲۹۲۸۱

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان با اشاره به اهمیت توجه به حوزه صنایع دستی و گردشگری در استان گفت: ۶۰ درصد اشتغال کشور از این حوزه ها تامین می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، جواد رحمتی امروز (25 آبان) در کارگروه میراث فرهنگی استان زنجان با اشاره به اینکه پروژه شهرک تخصصی، صنایع دستی و گردشگری نور به مدت چند سال در حال پیگیری است، گفت: لازم است با برنامه ریزی منظم این پروژه پیش برود.

وی با اشاره به حساسیت‌های ایجاد شده مبنی بر عدم عزم جدی برای اجرای این پروژه گفت: پس از صدور پروانه ساخت با نظارت راه و شهرسازی این پروژه با برنامه زمان بندی عملیاتی شود.

معاون عمرانی استانداری زنجان خواستار همراهی دستگاه های اجرایی در تسریع عملیاتی شدن پروژه شد و گفت: صنایع دستی و گردشگری در کشور و استان به تنهایی ظرفیت ایجاد 60 درصد اشتغال را دارد لذا با توسعه این بخش می توان زمینه اشتغال‌زایی بیشتر در جهت تحقق اقتصادمقاومتی را ایجاد کرد.

وی با یادآوری اینکه علاوه بر رسالت اعضای ستاد اقتصاد مقاومتی، اداره میراث فرهنگی و صنایع دستی در این حوزه ماموریت های خود را تعیین کند، افزود: چنینی پروژه هایی با جدیت پیگیری و به سرانجام برسد.

این مقام مسوول با بیان اینکه شهرستان طارم  در استان زنجان به عنوان مهد زیتون شناحته شده است، گفت: ولی زیتون زنجان با برند رودبار به فروش می رسد از اینرو با همراهی دستگاه های مرتبط اهتمامی به این مساله ایجاد شود و از طریق تامین زیرساخت ها مساله پیگیری گردد.

وی با بیان اینکه این صنعت در حوزه صنایع دستی و گردشگری توسعه پیدا کند، گفت: در حوزه اقتصاد مقاومتی چنین پروژه های قابل پیگیری است.

رحمتی خطاب به اداره کل محیط زیست به جهت مخالفت در احداث بازارچه نیکان به دلیل نزدیکی به محدوده شهر خواستار تعیین تکلیف تا دو هفته اخیر شد و گفت: میراث فرهنگی با تعیین افراد و برآورد لازم برای سرمایه گذاری افراد و تعیین تسهیلات اعطایی با بانک ها وارد مذاکره شوند.

وی با بیان اینکه دراین بازارچه ها کنترل کیفی توسط میراث فرهنگی انجام می‌شود، گفت: اماکنی برای ارائه خدمات اولیه در قالب سرویس‌های بهداشتی به مسافران در این پروژه ها پیش‌بینی شده است.

رحمتی درپایان سخنان خود، با بیان اینکه مسیرهایی برای بارانداز در پشت کارگاه ها و مساحتی هم به عنوان پیاده روی تردد مسافران در مقابل فروشگاه ها تعبیه شده است، گفت: تولید و تعویض صنایع دستی در این بارارچه ها با نظارت میراث فرهنگی انجام می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز