خبرگزاری کار ایران

سازمان گمرک اعلام کرد؛

ترانزیت کالا به مرز مهران در ایام اربعین حسینی ممنوع شد

گمرگ جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه در بخشنامه‌ای به گمرکات اجرایی کشور اعلام کرد که تزانزیت کالا به بازارچه‌های مرزی مهران و شلمچه ممنوع است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی گمرک جمهوری اسلامی ایران، در این بخشنامه‌ از گمرکات اجرایی خواسته شده از ترانزیت کالا به مقصد گمرکات مهران در استان ایلام و شلمچه در استان خوزستان از 24 آبان جاری تا اول آذر امسال خودداری کنند.

در این بخشنامه با استناد به نامه معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور و با توجه به ممنوعیت تردد خودروهای سنگین در مسیرهای منتهی به گمرکات یاد شده، علت این تصمیم ازدحام زائران اربعین اباعبدالله الحسین(ع) در مرزهای مهران و شلمچه عنوان شده است.

به گزارش ایلنا، پایانه مرزی مهران در 90 کیلومتری جنوب باختری شهر ایلام گذرگاه عمده و اصلی تردد زوار سوگوار اربعین حسینی به کربلای معلی و عتبات عالیات عراق است.

بیش از 700 هزار زائر در چند روز گذشته برای شرکت در آیین سوگواری اربعین از راه مرز مهران به عراق سفر کرده‌اند که برابر با مجموع زائران اربعین سال گذشته این مرز است.

با توجه به افزایش شمار زائران مرز مهران پیش بینی شده است بیش از یک میلیون و 500 هزار نفر برای شرکت در آیین راهپیمایی اربعین از مسیر این گذرگاه به عراق سفر کنند.

مهران افزون بر پایانه مسافری دارای پایانه صادراتی کالا به عراق نیز است.

سالانه بیش از یک میلیارد دلار انواع کالای غیرنفتی از مسیر پایانه مرزی مهران به کشورز عراق صادر می‌شود.

کد خبر : ۴۲۸۸۸۶