خبرگزاری کار ایران

استاندار ایلام خواستار شد:

پیگیری وضعیت خدمات‌رسانی به زائرین اربعین‌حسینی در ایلام

استاندار ایلام در جلسه ستاد اربعین استان خواستار پیگیری لحظه به لحظه خدمات رسانی به زائرین و واکنش سریع به مشکلات احتمالی شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی استانداری ایلام، محمدرضا مروارید در جلسه ستاد اربعین استان در خصوص خدمات‌رسانی به زائرین اظهار داشت: تمهیدات خوبی در این زمینه اتخاذ شده و با ظرفیت مناسب در حال خدمات‌رسانی هستیم.

وی خطاب به اعضاء ستاد اربعین استان ابراز داشت: لازم است وضعیت خدمات رسانی به زائرین را به صورت لحظه‌ای پیگیری کنید و در صورت بروز مشکلات احتمالی، با واکنش سریع مشکل را برطرف کنید.

استاندار ایلام اضافه کرد: چنانچه دستگاه‌های اجرایی با مشکلاتی مواجه شدند، موضوع را در اسرع وقت به ستاد اربعین مستقر در استانداری اعلام کنند.

وی در خصوص رفع مشکلات افراد فاقد ویزا که به مهران مراجعه کرده‌اند گفت: در تلاش هستیم دفتر کنسولی موقت را جهت رفع مشکل این افراد در مهران مستقر کنیم.

رئیس ستاد اربعین استان ایلام با اشاره به این موضوع که در زمان برگشت زائران به کشور، با حجم بالایی از زائرین مواجه خواهیم بود، اظهار داشت: جهت جابجایی زائران از مهران به نقاط مختلف کشور، نیازمند روزانه 2000 دستگاه اتوبوس خواهیم بود که لازم است از همین الان تمهیدات لازم جهت این امر اندیشیده شود.

جانشین ستاد اربعین استان نیز در این جلسه، ضمن تأکید بر استقرار نماینده تام الأختیار دستگاه‌های اجرایی در مهران، ابراز داشت: با هماهنگی با هم می‌توانیم اربعین را به خوبی مدیریت کنیم.

حسین کلانتری به مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان اعلام کرد که جهت جانمایی تأسیسات و مراکز خدماتی، هماهنگی لازم را با فرمانداری مهران به عمل آورند.

وی همچنین خواستار برخورد با هرنوع تکدیگری در شهرستان مهران شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام نیز با اشاره به این موضوع که کانون جمعیتی زائرین در ترمینال برکت است، خواستار استقرار موکب داران در این ترمینال جهت خدمات رسانی به زائرین شد.

پولادی اضافه کرد: در ترمینال برکت فضایی به مساحت 1000 مترمربع جهت اسکان زائرین فراهم شده است.

رئیس کمیته زیرساخت ستاد اربعین استان در خصوص تأمین سوخت مورد نیاز وسائط نقلیه دستگاه‌های خدمات رسان گفت: در ترمینال برکت و پارکینگ اربعین جایگاه سوخت تعبیه شده است که دستگاه‌های خدمات رسان می‌توانند سوخت مورد نیاز خود را از این جایگاه‌ها تأمین کنند.

رئیس کمیته پشتیبانی ستاد اربعین استان نیز در خصوص خدمات رسانی به زائرین گفت: متناسب با ظرفیت موجود، امکان ارائه خدمات مطلوب به زائرین وجود دارد.

عسگری اضافه کرد: با تمهیدات اندیشیده شده مشکلی در زمینه تردد افراد خدمات رسان در مراکز مورد نیاز وجود ندارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری ایلام در این جلسه به این موضوع اشاره کرد که در شهر مهران فضای مناسبی برای فعالیت اقتصادی مردم فراهم شده است، اما هم استانی‌ها از این فرصت استفاده نکرده‌اند و فرصت بوجود آمده در اختیار افرادی که از سایر استان‌ها به مهران مراجعه کرده اند، قرار گرفته است.

کد خبر : ۴۲۸۱۳۳