خبرگزاری کار ایران

عضو هیأت مدیره انجمن جراحان ایران خبر داد:

برگزاری نخستین سمینار جراحی عروق در رشت/ افتتاح بخش جراحی پیوند اعضا در گیلان

asdasd
کد خبر : ۴۲۸۰۱۰

عضو هیأت مدیره انجمن جراحان ایران از برگزاری سمینار جراحی عروق در رشت و افتتاح بخش جراحی پیوند اعضا در گیلان خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، حسین همتی امروز در مجلس مرکز آموزشی درمانی بیمارستان رازی شهر  رشت اظهارکرد: تحولات خوبی در بخش جراحی عروق در بیمارستان رازی رشت اتفاق افتاده و بخش جراحی عروق گیلان در سطح وزارتخانه و کشور موضوعیت پیدا کرده است.

عضو هیأت‌مدیره انجمن جراحان ایران بیان اینکه دانشگاه علوم‌پزشکی‌گیلان جزو معدود دانشگاه‌هایی بوده که مجوز تربیت فوق تخصصی جراحی عروق در کشور را به دست آورده است، افزود: می‌توانیم جراحان عروق را در دانشگاه علوم پزشکی گیلان تربیت کنیم.

وی افزود: برای نخستین بار نشست متخصصان و فوق تخصص جراحان عروق با حضور بسیاری از اساتید کشور در استان گیلان برگزار می‌شود و این افتخاری بزرگ برای استان و شهر رشت است.

این فوق تخصص جراحی عروق با بیان اینکه حدود 50 درصد استان‌های کشور بخش جراحی عروق ندارند، گفت: گیلان از این لحاظ شرایط خوبی دارد.

همتی زمان برگزاری سمینار مذکور را روز پنجشنبه هفته جاری ساعت هشت صبح در مکان هتل کادوس رشت عنوان کرد و یادآور شد: این همایش 27 و 28 آبان ماه جاری در رشت برگزار می‌شود و با افتتاح بخش جراحی می‌توانیم به طور جدی موضوع پیوند اعضا را نیز در استان دنبال کنیم.

وی با بیان اینکه اکنون پیوند کلیه در گیلان انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: با اقدام‌های اخیر می‌توانیم موضوع پیوند کبد و قلب را نیز در دستور پیگیری قرار دهیم.

عضو هیأت مدیره انجمن جراحان ایران با اشاره به اینکه در کل کشور 65 استاد جراحی عروق داریم، افزود: از این تعداد 55 نفر در این سمینار دو روزه شرکت می‌کنند.

همتی با بیان اینکه جراحی عروق این زمینه را دارد تا به بحث گردشگری سلامت ورود کند، خاطرنشان کرد: بتوانیم از کشورهای حاشیه دریای خزر گردشگری سلامت را جذب کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز