خبرگزاری کار ایران

وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد:

آغاز 6 برنامه‌ اقتصاد مقاومتی در وزارت صنعت در سال جاری

asdasd
کد خبر : ۴۲۷۸۸۹

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در سال جاری برنامه‌های اقتصاد مقاومتی عملیاتی شده و شش برنامه در وزارت صنعت آغاز بکار کرده است.

به گزارش ایلنا از رشت، محمدرضا نعمت‌زاده صبح امروز در گردهمایی مدیران ارشد وزارت صنعت، معدن و تجارت در سالن غدیر استانداری گیلان با قدردانی از استاندار و مردم گیلان اظهار کرد: هماهنگی بسیار خوبی بین دولت و مجلس وجود دارد و باید مکمل همدیگر در توسعه و آبادانی کشور باشند.

وزیر صنعت و معدن با بیان اینکه امسال از چند جهت قابل توجه است، نخستین موضوع را سال اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل دانست و افزود: از ابتدای انقلاب اقدام‌های خوبی انجام شده اما اقتصاد مقاومتی چکیده فعالیت‌ها در این زمینه است.

وی با اشاره به اینکه تلاش بسیاری برای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی انجام شده و دارای 24 بند است، تصریح کرد: سال گذشته احساس کردیم مقام معظم رهبری در عرصه عمل راضی نیست بنابراین ستاد اقتصاد مقاومتی تشکیل شده است.

وی گفت: در سال جاری برنامه‌های اقتصاد مقاومتی عملیاتی شده و شش مورد در وزارت صنعت آغاز شده و در برخی از موارد جلو هستیم.

نعمت‌زاده، سفر رئیس بانک مرکزی به استان‌ها را تاثیرگذار دانست و افزود: اقدام‌هایی در حال انجام است و مسئولان و مجلس باید در مسایل صنعتی شناخت پیدا کنند ضمن اینکه دولت در عرصه‌های مختلف تلاش کرده است.

وی با اشاره به اینکه طبق قانون اساسی تصمیم‌هایی که در عرصه‌های مختلف گرفته می‌شود، مسئول هستیم، اظهار کرد: هنوز از بازدید در استان‌ها رضایت نداریم و استانی که بیشترین بازدید کننده از طرح‌ها و پروژه‌های صنعتی را داشته باشد مد نظر ما است.

وزیر صنعت و معدن تشکیل کارگروه رفع موانع تولید به ریاست استانداران را بسیار تاثیرگذار دانست و خاطرنشان کرد: بعضی از استان‌ها شادابی لازم در این زمینه را ندارند و اگر استانداران ما آگاه باشند در برطرف کردن مشکلات بهتر گام بر می‌دارند و اعتقاد ما بر این است که باید کمک کنیم و کمک بگیریم.

وی اضافه کرد: سه سال از فعالیت دولت یازدهم گذشته و مدت پنج سال دیگر باید جلو برویم و در این زمینه تردید نداریم، هیچ‌کس بهتر از روحانی شایسته ریاست جمهوری نیست.

این مسئول با تأکید بر اینکه مسئولان بلندمدت و راهبردی فکر کنند، یادآور شد: برنامه‌ریزی‌ها باید بلندمدت باشد و از فضای به وجود آمده در برجام بیشترین بهره‌برداری را داشته باشیم ضمن اینکه هیأت‌های مختلفی از کشورها به ایران سفر می‌کنند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اطاعت رئیس‌جمهور از رهبری را بی‌بدیل خواند و اظهارکرد: در مورد برجام رئیس‌جمهور به ظریف گفت اگر حتی برجام به‌هم بخورد باید منویات مقام معظم رهبری در توافق لحاظ شود.

نعمت‌زاده تصریح کرد: به هیأت‌های خارجی اعلام کردیم سال‌ها تحریم بودیم اما کار خود را پیش بردیم و نیازی به پول دیگران نداریم اما نیاز به توانایی و دانش شرکت‌های خارجی داریم.

وی با اشاره به اینکه مبلغ 11 میلیارد دلار برای پتروشیمی وام گرفتیم، متذکر شد: باید به دنیا صادرات داشته باشیم. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز