خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان مطرح کرد:

احداث مسکن مهر فومن در حاشیه رودخانه اشتباه بود/ مسکن مهر منجیل حتی یک متقاضی ندارد

asdasd
کد خبر : ۴۲۷۲۶۸

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با بیان اینکه پروژه مسکن مهر به رغم ایده خوب در ضمن اجرا از مسیر منحرف شد، احداث مسکن مهر فومن در حاشیه رودخانه را یک اشتباه تاکتیکی خواند.

به گزارش ایلنا از فومن، شعبانعلی خاوری در جلسه شورای مسکن که عصر سه‌شنبه در سالن آیت الله بهجت فرمانداری شهرستان فومن برگزار شد، گفت: در شهرستان های غرب استان و چهار شهر رودبار، لوشان، رستم آباد و منجیل ۵۲ هزار واحد مسکن مهر در دست اجرا است.

وی با بیان اینکه این واحدهای مسکونی در قالب تعاونی، خود مالک و سه جانبه در حال ساخت هستند، افزود: از مجموع این واحدها ۴۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی به رغم وجود همه مشکلات عملیاتی شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با بیان اینکه دیگر در تاریخ کشور چنین پروژه ای با تسهیلات و سود چهار درصد بدون سپرده اتفاق نخواهد افتاد، خاطرنشان کرد: یکی از اشکالات اجرای این پروژه همانند شهرستان منجیل، اقدام به احداث یک هزار و هشت واحدمسکونی بدون حتی یک متقاضی است.

وی اینگونه حرکت ها را اشتباهات تاکتیکی اجرای این پروژه بدون در نظرگرفتن ظرفیت منطقه عنوان و تأکید کرد: انتخاب زمین برای احداث مسکن مهر شهرستان فومن در حاشیه رودخانه نیز یکی از این اشتباهات تاکتیکی است که بعدها برای صیانت از این مجموعه مجبور به دیواره کشی و تثبیت حدود ۲۰۰ متر شدیم.

خاروی با اشاره به اینکه متاسفانه در اجرای این پروژه واقعیت ها به مردم و متقاضیان گفته نشده است، افزود: در پروژه مسکن شهرستان لنگرود خشک کردن زمین برای اجرای فونداسیون حدود پنج میلیون تومان برای هر واحد هزینه داشته ولی در ظاهر تبلیغ شده که مردم می توانند با یک میلیون تومان صاحب خانه شوند.

وی با اشاره به افزایش تسهیلات ساخت مسکن از ۲۵ به ۳۰ میلیون تومان توسط دولت برای حل مشکل تکمیل پروژه های مسکن مهر، افزود: گیلان اولین استان در کشور بود که از آن ظرفیت ۲۷ هزار واحد ۱۸ هزار واحد را به تسهیلات ۳۰ میلیون تومانی ارتقا داد.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان ساخت مسکن مهر در مناطقی که فاقد زیرساخت های اولیه بوده را یکی دیگر از اشکالات این پروژه برشمرد و گفت: این پروژه باید در مناطق فرسوده برای بهره مندی از زیرساخت ها و همچنین نوسازی شهر اجرا شده ولی متاسفانه به این شکل انجام شد.

وی با بیان اینکه وجود مشکل در حوزه پروژه های مسکن مهر در کل استان قابل مشاهده است، خاطرنشان کرد: به رغم وجود همه این مسائل همه دستگاه ها تعامل و همکاری خوبی تاکنون برای تکمیل این پروژه در سطح استان انجام داده اند.

خاوری در ادامه با اشاره به برداشته شدن چهار شرط اصلی مسکن مهر، تصریح کرد: انتظار می‌رود بر این اساس و با ورود خود پیمانکاران بتوانیم بخشی از مشکلات واحدهای مسکن مهر در سطح استان به ویژه شهرستان فومن را مرتفع کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز