خبرگزاری کار ایران

معاون سرم‌سازی رازی مطرح کرد:

راه‌اندازی بانک ژن و ایجاد سیستم یکپارچه تضمین کیفیت در موسسه سرم‌سازی رازی

asdasd
کد خبر : ۴۲۷۰۸۳

معاون تضمین کیفیت موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی از راه‌اندازی بانک ژن و سلول موسسه رازی گفت: فعالیت های بانک ژن و سلول موسسه رازی در خدمت تحقیق و تولید واکسن و همچنین فرآورده های بیولوژیک است.

به گزارش ایلنا در البرز، مهرداد راسخی در نشست‌خبری به مناسبت روز ملی کیفیت با اشاره به فعالیت بانک ژن و سلول در این موسسه گفت: این بخش با هدف گردآوری، شناسایی، تعیین هویت، کنترل کیفیت، ساماندهی و شناسنامه‌دار کردن، حفظ و بهره‌برداری از ذخایر ژنتیکی سویه‌های واکسینال و تحقیقاتی ایجاد شده است.

معاون تضمین کیفیت موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی در ادامه افزود: فعالیت‌های بانک ژن و سلول این موسسه برای استفاده‌های تحقیقاتی-تولیدی در زمینه واکسن و تعامل با مراکز و بانک‌های معتبر ملی و بین‌المللی است.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد شبکه اطلاعات علمی و تدوین دستورالعمل‌ها و استانداردهای مورد نیاز، آموزش و پژوهش و نگهداری نمونه‌ها، از اهداف اصلی ایجاد این بانک است که در این موسسه دنبال می‌شود.

معاون تضمین کیفیت موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی با بیان اینکه اجرای این برنامه‌ها به‌منظور استفاده‌های تولیدی و تحقیقاتی، دسته‌بندی و ثبت اطلاعات علمی و تخصصی و ایجاد ارتباط و تعامل علمی و تخصصی با مراکز و بانک‌های معتبر ملی و بین‌المللی مهم است، گفت: در راستای ایجاد این بانک ژن، چارت سازمانی ویژه‌ای برای نیل به اهداف توسعه‌ای-تحقیقاتی در این موسسه تعریف شده و به‌زودی اجرایی می‌شود.

وی همچنین با اشاره به ایجاد سیستم یکپارچه تضمین کیفیت در این موسسه گفت: ما خود را موظف به تضمین کیفیت شناسایی تمام متغیرهای تاثیرگذار روی کالاهای تولیدی این موسسه، شامل مواد اولیه همچون بذرها، مولتی کشت‌ها، تجهیزات و تاسیسات، آب و هوای استفاده شده در فورمالاسیون و حتی پرسنلی که در فرایند تولید و کنترل کیفیت فعالیت می‌کنند می‌دانیم.

راسخی افزود: ما مفاهیم کیفیت را فراتر از استانداردهای اجباری دنبال می‌کنیم به‌طوری که همه محصولات موسسه به طوری جدی دارای استانداردهایی با کیفیتی فراتر از آنچه سازمان‌های ملی مد نظر دارند، است.

وی با بیان اینکه در تهیه و تولید داروها و واکسن‌ها در این موسسه کیفیت اصل است و پرت کمی تولیدات، برای رسیدن به یک محصول با کیفیت، در اولویت روند تولیدات این موسسه قرار دارد، گفت: برای دستیابی به این مهم، سیستم تضمین و کنترل مستمر کیفی، در این موسسه طراحی شده است. در موسسه رازی، طی یکی دو سال گذشته موفق شدیم شناسنامه کاملی از تجهیزات و تاسیسات تهیه کنیم تا اگر نقصی ایجاد شد، در اسرع وقت رفع مشکل شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز