خبرگزاری کار ایران

فرماندار ارومیه:

حتی یک مستند از تلاش دولت‌قبل برای احیای دریاچه ارومیه وجود ندارد/ وضعیت کنونی دریاچه مطلوب نیست

فرماندار ارومیه گفت: دریاچه ارومیه با تلاش و باور عمیق مردم قابل احیاست.

به گزارش ایلنا از ارومیه، عباس حسن‌خانی افزود: دریاچه‌ارومیه به 15 میلیارد مترمکعب آب نیاز دارد و تنها سالانه 700 میلیون مترمکعب آب از طریق طرح انتقال آب زاب و سد سیلوه وارد دریاچه ارومیه می‌شود لذا باید با تلاش مردم دریاچه احیا شود و این زمانی امکان‌پذیر است که مردم و کشاورزان به این باور برسند که آب را بیهوده هدر ندهند.

وی با بیان اینکه صرفه‌جویی نه به معنی تعطیلی کشاورزی بلکه مصرف بهینه است، یادآور شد: فرهنگ‌سازی و صرفه‌جویی در مصرف آب توسط کشاورزان، مردم و سایر بخش‌ها یکی از راه‌های برون‌رفت از بحران کم‌آبی استان بوده و مدیریت منابع آبی بدون مشارکت مردم امکان‌پذیر نیست.

فرماندار ارومیه تصریح کرد: هر اعتباری که صرف احیای دریاچه ارومیه می‌شود، سرمایه‌گذاری بوده و هزینه نیست و دولت تدبیر و امید تلاش جدی برای احیای دریاچه ارومیه دارد.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی دریاچه ارومیه مطلوب نیست اما عملکرد دولت در ارتباط با احیای دریاچه ارومیه قابل دفاع است.

فرماندار ارومیه افزود: اقدامات عملی دولت برای احیای دریاچه ارومیه از سال 94 آغاز شده و تنها بودجه‌ای که بدون تردید تخصیص یافته اعتبارات احیای دریاچه‌ارومیه بوده است.

حسن‌خانی با انتقاد از عملکرد دولت قبل درباره احیای دریاچه ارومیه گفت: حتی یک مستند از تلاش دولت قبلی برای احیای دریاچه ارومیه وجود ندارد.

وی اضافه کرد: دولت یازدهم از ابتدای روی کار آمدن اهتمام جدی به احیای دریاچه ارومیه داشته و اقدامات عملی و برنامه‌های فرهنگی متعددی برای احیای دریاچه ارومیه اجرا کرده است.

فرماندار ارومیه ادامه داد: از سال 93 اقدامات متعددی برای احیای دریاچه  آغاز شده و قطعا ایراداتی هم وجود داشته اما نباید کلیت موضوع را زیر سوال برد بلکه باید نسبت به برطرف کردن ایرادات قدم‌های اساسی برداشت.

کد خبر : ۴۲۷۰۴۸