خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کمیته امداد امام استان خبر داد:

یک هزار و ۲۵۰ خانوار تحت حمایت در مرکز آذربایجان غربی مستاجر هستند

مدیرکل کمیته امداد امام(ره) آذربایجان غربی با اشاره به مشکلات مسکن مددجویان این نهاد گفت: یک هزار و ۲۵۰ خانوار تحت حمایت در مرکز استان مستاجر هستند.

به گزارش خبرگزاری‌ایلنا از ارومیه، جلال حسین‌زاده در جلسه علنی شورای اسلامی شهر ارومیه با اشاره به‌مشکلات مسکن مددجویان این نهاد گفت: اعتبارات کمیته امداد امام(ره) برای احداث مسکن مددجویان کافی نیست بطوریکه امسال در مناطق شهری و روستایی شهرستان ارومیه تنها ۴۰ واحد مسکونی برای مددجویان فاقد مسکن احداث شده است .

وی با بیان اینکه بزرگترین مشکل مددجویان در استان ما مشکل مسکن است و این باعث می شود بخش مهمی از درآمدهای آنان برای پرداخت اجاره مسکن هزینه می‌شود، گفت: ۱۶۵ خانواده تحت حمایت در شهرستان ارومیه بدلیل نداشتن مسکن در شرایط اضطراری به سر می برند که باید برای اسکان آنها فکر اساسی اندیشیده شود.

حسین زاده اظهار کرد: کمیته امداد امام(ره) برای خانواده های نیازمند ۳۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض و ۵۰ میلیون ریال وام پرداخت می‌کند که این میزان نیز نمی‌تواند برای تأمین مسکن خانواده‌ها کارساز شود.

مدیرکل کمیته امداد امام(ره) آذربایجان غربی، تصریح کرد: ۴۰ درصد از اعتبارات صرف شده برای عملیات عمرانی مسکن مددجویان از محل کمک‌های نیکوکاران و مابقی از اعتبارات دولتی تأمین شده است.

وی با بیان اینکه در صورت تأمین زمین از سوی سایر دستگاه‌ها ،کمیته امداد می‌تواند با کمک خیّران عملکرد خود را در حوزه مسکن مددجویان افزایش دهد از شهردار و شورای اسلامی شهر ارومیه درخواست کمک کرد.

حضرت پور شهردار ارومیه نیز در این جلسه به اهمیت وجود کمیته امداد از دیدگاه امام(ره) اشاره کرد و گفت: کمیته امداد نهاد ارزشمندی است که باید بطور همه جانبه از سوی مسئولان و مردم مورد حمایت قرار گیرد تا برای تحقق آرمانهای امام راحل بتوانیم گرهی از مشکلات محرومین و مددجویان تحت پوشش این نهاد را باز کنیم.

به گزارش ایلنا، در این نشست مشترک، اعضای شورای شهر ارومیه نیز آمادگی خود را برای کمک به رفع مشکلات محرومین و همکاری همه جانبه با کمیته امداد برای تأمین مسکن مددجویان اعلام کردند.

کد خبر : ۴۲۴۸۶۲