خبرگزاری کار ایران

مسئول میراث فرهنگی سرایان خبرداد:

مستند معرفی کویر و رصدگاه نجوم سه‌ قلعه تهیه شد

مسئول میراث فرهنگی و گردشگری سرایان گفت: مستند معرفی جذابیت‌ها و قابلیت‌های کویر سه‌قلعه با جدیدترین تکنولوژی‌ها در مستندسازی برای نخستین‌بار تهیه شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط‌عمومی اداره کل‌میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری‌خراسان‌ جنوبی، محمد عرب با اعلام این خبر اظهار داشت: با حضور یکی از گروه‌های مستند‌ساز صدا و سیما، مستند معرفی جذابیت‌ها و قابلیت‌های کویر سه قلعه با پیشرفته‌ترین امکانات و با جدیدترین تکنولوژی‌ها در مستند‌سازی برای نخستین‌بار تهیه شد.

وی افزود: با هماهنگی‌های صورت گرفته و با همکاری بخشداری و شورای اسلامی و سرمایه‌گذاران کویر سه‌قلعه در روز یکشنبه دوم آبان تهیه این مستند از اقامتگاه بوم‌گردی زرین‌چاه با معرفی آداب و رسوم زندگی عشایری، صنایع دستی، واحدهای اقامتی و غیره کلید خورد و در ادامه با حضور یک گروه گردشگر و حرکت به سمت راویج، قابلیت‌ها و جذابیت‌های دهکده گردشگری راویج شامل واحد‌های اقامتی در حال ساخت، جذابیت‌های کویر و رمل‌ها، طرح اجرا شده در زمینه استفاده از انرژی‌های پاک ادامه یافت.

مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سرایان گفت: مقصد بعدی نمکزار واقع در کویر سه قلعه شهرستان سرایان بود که بسیار زیبا و دیدنی است و معرفی اقامتگاه ساخته شده توسط سرمایه‌گذار، معرفی نمکزار و نحوه برداشت نمک، سافاری، پیاده‌روی در کویر و غیره در این منطقه فیلم‌برداری شد.

عرب با بیان اینکه فیلم‌برداری از سکوی رصدگاه و دق سه‌قلعه از دیگر آیتم‌های برنامه بود، تصریح کرد: در تهیه این مستند سعی شد گوشه‌ای از جذابیت‌ها و نقاط دیدنی کویر نمایش داده شود که به دلیل نبود وقت کافی به صورت کامل میسر نشد.
 
مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سرایان اذعان داشت: این گروه هنوز در شهرستان سرایان حضور دارند و علاوه بر مستند کویر و شهر آیسک که تهیه شده است، ساخت مستند معرفی شهر سرایان در حوزه آثار تاریخی و صنایع دستی، معرفی آثار تاریخی و صنایع دستی شهر سه قلعه، معرفی غار بتون و کال زو و باغستان چرمه، معرفی روستای هدف گردشگری کریمو و آبشارهای دره سبزرود از دیگر مستندهای در دست تهیه است که امیدواریم تهیه این برنامه‌ها باعث معرفی بهتر شهرستان و رونق گردشگری منطقه بشود.

کد خبر : ۴۲۳۴۳۷