خبرگزاری کار ایران

معاون عمرانی استاندار کردستان مطرح کرد:

گاز به توسعه و امنیت انرژی در استان کردستان کمک شایانی کرده است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان گفت: سهم گاز در سبد انرژی این استان افزایش قابل ملاحظه‌ای دارد .

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، امیر قادری روز چهارشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان، ضمن تشکر از زحمات سیدامیر رضوی، مدیرعامل قبلی این مجموعه گفت: از تلاشگران عرصه گازرسانی در استان کردستان تشکر و قدردانی می‌کنم.
 
وی با بیان اینکه شرکت گاز استان کردستان در زمینه محرومیت زدایی در استان گام برداشته است، گفت: شرکت گاز در این عرصه عملکرد قابل قبول و مطلوبی داشته و در زمینه توسعه شبکه‌های گازرسانی در کل کشور رتبه قابل قبولی کسب کرده و بخصوص در مناطق مرزی استان این نکته به خوبی قابل مشاهده است.
 
معاون عمرانی استاندار کردستان ادامه داد: نقطه عطف گازرسانی در استان کردستان در سفر مقام معظم رهبری در سال 88 رخ داد که در آن سفر تاریخی، گازرسانی به 400 روستای استان مصوب و باعث شد روند گازرسانی در استان با شتاب مطلوبی در استان گسترش یابد.

کردستان
وی در ادامه اظهار داشت: عرصه گاز، عرصه بسیار سخت و نفسگیری  است و کار گازرسانی به مناطق صعب العبور، بسیار باارزش و بااهمیت است و می تواند رفاه و آسایش را برای هم مردم استان به ارمغان بیاورد.
 
قادری با بیان اینکه مردم استان کردستان بسیار نجیب و شریف هستند و استحقاق خدمات و رفاه بیشتری را دارند، افزود: مسئولان استانی وظیفه خطیر و مهم خدمت رسانی و فراهم کردن آسایش بیشتر برای مردم استان کردستان را برعهده دارند که خوشبختانه شرکت گاز در این زمینه موفق عمل کرده است.
 
معاون عمرانی استاندار کردستان ادامه داد: در حال حاضر 28 شهر و یک هزار و 36 روستای استان کردستان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند که ضریب نفوذ گاز در بخش شهری 9/99 درصد و در بخش روستایی 77 درصد است و باعث شده سهم گاز در سبد انرژی استان افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته و توسعه اقتصادی و امنیت انرژی را برای استان به همراه داشته باشد و این نشان از همت تلاشگران شرکت گاز استان دارد.
 
وی در پایان سخنان خود گفت: تنها موردی که برای مسئولان استانی گاهی نگران کننده است در فصل سرما و زمان افزایش مصرف گاز است که شهرهای کامیاران، سروآباد و مریوان با افت فشار گاز مواجه می‌شوند و هرچند این مشکل اندک است ولی در صورت رفع این مورد دیگر مسئولان هیچگونه دغدغه‌ای در زمینه تامین انرژی استان ندارند.

کد خبر : ۴۲۰۹۰۹