خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه لرستان در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد:

برپایی کرسی‌های آزاداندیشی و فضای باز سیاسی در دانشگاه لرستان

asdasd
کد خبر : ۴۲۰۴۸۶

رئیس دانشگاه لرستان گفت: در دانشگاه لرستان با برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی و ایجاد فضای باز سیاسی شرایط ایجاد تضارب افکار و اندیشه به بوجود آمده است.

 خسرو عزیزی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ایلنا در خرم آباد افزود: هرگونه تحولی در دانشگاه در جامعه نیز اثرگذار است و بر این اساس باید سیاست‌های حوزه سیاسی در دانشگاه‌ها در راستای ایجاد شور و نشاط و ایجاد خلاقیت و تقویت فضای سیاسی باشد.

وی بیان کرد: اگر دانشگاه دچار محیط خمودگی و رخوت باشد، خلاقیت به وجود نخواهد آمد و این امر به جامعه نیز سرایت می‌کند.
 
وی با بیان اینکه یکی دیگر از سیاست‌های‌فرهنگی دانشگاه ایجاد فضای امید و نشاط در دانشگاه و نشاط سیاسی در دانشگاه هاست، بیان داشت: مخاطبان ما در دانشگاه ویژه هستند و فضای دانشگاه نیز محل حضور نخبگان علمی و فرهنگی کشور با تنوع فرهنگی و سیاسی زیاد است که این تنوع باید با نگاهی دانشگاهی برنامه ریزی شود و باید با اندیشه ها و افکار مختلف با تعامل و گفتگو برخورد شود.
 
وی برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه را یک ضرورت دانست و گفت: برگزاری این کرسی‌ها تقویت برنامه‌های سیاسی در دانشگاه را به دنبال دارد. فضای سیاسی دانشگاه، برای ایجاد تعمیق باورها به گفتمان نیاز دارد و کار سیاسی در دانشگاه نیازمند چالش دیدگاه‌های مختلف است.

در دولت قبل هیچگونه تشکل اصلاح‌طلبی در دانشگاه لرستان وجود نداشت

عزیزی با بیان اینکه دانشگاه محل تضارب افکار است، تصریح کرد: با وجود احترامی که برای همه تشکل‌های سیاسی قائل هستیم و این تشکل‌ها در زیر چتر مقام معظم رهبری و ولایت فقیه فعالیت می‌کننداما متاسفانه در دوره قبل هیچ تشکل اصلاح‌طلبی در دانشگاه لرستان وجود نداشت.  
 
وی با بیان اینکه در این راستا تعادل سیاسی به وجود آمده است، افزود: قبل از دولت تدبیر و امید تشکل اصلاح طلب در دانشگاه فعالیت نداشت اما به منظور تضارب افکار با رعایت چارچوب در دانشگاه‌ها انجمن اسلامی دانشجویان تشکیل و فعال شد و به کرسی های آزاد اندیشی بهاء داده شده است.

رئیس‌دانشگاه لرستان در ادامه با بیان اینکه بعد از به نتیجه رسیدن نتایج انتخابات‌مجلس نیز کرسی‌هایی با راه نیافتگان به مجلس نیز برگزار شد، افزود: امسال قصد داریم گفتمان‌های سیاسی انتخابات را با قدرت در اتاق فکر دانشگاه پیگیری کنیم.

وی افزود: همچنین مناظره و گفتمان فعالان سیاسی دو جریان اصلاح‌طلب و اصولگرا در دانشگاه لرستان برگزار شد  و در این مناظره ها جلسه اتاق فکر لرستان با کنش گران و فعالان سیاسی برگزار شد.
 
عزیزی تصریح کرد: در این مناظره ها و تریبون‌های آزاد انتخاباتی فعالان سیاسی و اساتید حاضر در جلسه در فضایی آرام و مبتنی بر عقلانیت و استدلال نظرات خود را راجع به احزاب و جریان‌های اخیر سیاسی  و انتخاباتی اعلام کردند.

 دانشگاه لرستان بازوی راست توسعه استان است
خسرو عزیزی دانشگاه را بازوی راست توسعه استان دانست و افزود: دانشگاه لرستان با تشکیل اتاق فکر که چارت سازمانی نیز دارد و با هم اندیشی و هم فکری با  صاحب نظران کشوری بازوی راست توسعه استان بوده و این اتاق فکر با ارائه نظر مشورتی در راستای توسعه استان کمک می کند. 
 
 وی با بیان اینکه این اتاق فکر تاکنون بیش از 150 ساعت جلسه تشکیل داده است، افزود: این اتاق فکر در همه زمینه‌ها فعالیت دارد و در بعد سیاسی نیز در انتخابات‌های گذشته مناظره‌های سیاسی زیادی تشکیل شده است.

از اعتبارات عمرانی دانشگاه در سال ۹۴ حدود ۱۰ درصد تخصیص یافته است
عزیزی با اشاره به اختصاص بودجه عمرانی دانشگاه در سال 94 گفت: از اعتبارات عمرانی دانشگاه در سال 94 حدود 10 درصد تخصیص یافته است.

عزیزی بیان کرد: سازمان مرکزی با زیربنای 5 هزار و 700 مترمربع در 5 طبقه بنا است احداث شود.

وی در رابطه با اعتبار پیش‌بینی‌ شده برای احداث ساختمان مرکزی دانشگاه لرستان، عنوان کرد: حدود 10 میلیارد تومان اعتبار برای احداث این ساختمان پیش‌بینی‌ شده و پیش‌بینی می‌کنیم این ساختمان در مدت‌ زمان یک سال به پایان برسد.

وی افزود: دانشگاه لرستان دو پروژه دیگر در دست ساخت دارد؛ پروژه کلینیک دامپزشکی با زیربنای 650 مترمربع و قرارداد 550 میلیون تومان در حین انجام است.

رئیس دانشگاه لرستان در رابطه با دیگر پروژه دانشگاه لرستان، بیان کرد: پروژه آمفی‌تئاتر مرکزی نیز دیگر پروژه دانشگاه لرستان‌است که‌با زیربنای دو هزار و 50 مترمربع با قرارداد یک میلیارد و 400 میلیون تومان در حال انجام است.

وی گفت: در حال حاضر دو پروژه کتابخانه مرکزی حمید عیدی با اعتباری بالغ‌ بر 3 میلیارد و 700 میلیون تومان در 5 طبقه و با زیربنای سه هزار و 200 مترمربع و خوابگاه دخترانه حضرت رقیه (س) با زیربنایی حدود سه هزار و 150 مترمربع  و اعتباری حدود سه‌میلیارد و 600 میلیون تومان‌افتتاح و پروژه ساختمان مرکزی این دانشگاه در دست ساخت است.

اخذ سند ۱۵ هکتار زمین‌ از دست رفته دانشگاه لرستان
رئیس دانشگاه لرستان تصریح کرد: با پیگیری‌های مستمر سند حدود ۱۵ هکتار از زمین‌های دانشگاه لرستان که قبلاً به مسکن مهر واگذار شده بود اخذ شد.

خسرو عزیزی افزود: با مساعدت مدیریت ارشد استان، استاندار و مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران و با تلاش حوزه معاونت پشتیبانی به ویژه دفتر حقوقی دانشگاه، تعداد ۱۱۴ فقره سند مربوط به قطعات تفکیکی تصرف شده که قبلاً به نام مسکن و شهرسازی صادر شده بود، ابطال شد. 

رئیس دانشگاه لرستان با بیان اینکه در این راستا عرصه دانشگاه از ۳۰۰ هکتار به ۳۱۵ هکتار افزایش یافته است،افزود: این ۱۵ هکتار جزء ۸۵ هکتار از اراضی عرصه دانشگاه است که در سنوات قبل به مسکن مهر اختصاص یافته بود و در مجاورت خوابگاه های دانشجویی دانشگاه واقع شده و با توجه به اینکه در این قسمت هنوز ساخت و ساز صورت نگرفته مکاتبات قانونی و پیگیری های فراوانی برای باز پس گیری صورت گرفت.

وی ادامه داد: در اجرای آیین نامه مستند سازی اموال غیر منقول دستگاه های اجرایی، به نام دولت جمهوری اسلامی ایران – وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دانشگاه لرستان صادر و وصول شد.

گفت و گو از: سجاد آریان پور

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز