خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان هشدار داد:

افرایش غذاهای فست‌فودی سلامت شهروندان را تهدید می‌کند

asdasd
کد خبر : ۴۱۹۶۴۵

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان افزایش روزافزون‌غذاهای فسفودی را خطر جدی برای سلامت شهروندان عنوان کرد و گفت: هرچند اطلاع رسانی و هشدارهای لازم در خصوص‌ مضرات غذاهای فسفودی داده می‌شود ولی همکاری کلیه دستگاه‌ها در این زمینه ضروری است.

به گزارش ایلنا در کاشان، دکتر محمدحسین اعرابی پیش از ظهر امروز درنشست شورای سلامت وامنیت غذایی شهرستان کاشان که با حضور معاون استاندار و فرماندار کاشان و جمعی از مدیران دستگاه‌های دولتی و خدماتی در سالن دکتر محمد قریب دانشکده پزشکی کاشان برگزارشد، با تسلیت ایام محرم ، به دستاوردهای سی ساله دولت در ارتقای سلامت کشور اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه بحث غذا روزبروز جدی‌ترمی شود، سیاستگذاری و برنامه‌ریزی در این جهت موثر است.

وی با استمداد از کلیه دستگاه‌ها بخصوص اصحاب رسانه شهرستان کاشان در ارتقا و افرایش سطح سلامت خصوصا ترویج غذاهای سالم گفت: همگان باید با برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری نظارت کافی برای فرهنگ سازی درتولید غذاهای سالم داشته باشیم.

اعرابی با تاکید بر عدم کوتاهی دستگاه‌های بهداشتی در مصرف غذاهای سالم گفت: به لحاظ اینکه خیلی از شرکت‌های تولیدی غذایی می‌توانند در اقتصاد مقاومتی موثر باشند، کوتاهی بر نظارت آنها می‌تواند مشکل ساز باشد.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی کاشان نظارت کامل را بر تولید و مصرف غذاهای سالم دارد خاطر نشان کرد: چون مردم انتظار دارند غذاهای سالم سرسفره های‌شان باشد، دستگاه‌های نظارتی بهداشتی و اصحاب رسانه وظیفه دارند در جهت آگاهی بخشی و اطلاع رسانی هشدارهای جدی تری بدهند.

وی مشارکت اجتماعی مردم را عامل تاثیرگذار در مصرف غذاهای سالم دانست وگفت: هر چند فرمانداری و شهرداری و دیگر ارگان‌ها تلاش کرده‌اند ولی به لحاظ پیچیده بودن شرایط نیازمند مشارکت همگانی است.

اعرابی از اعلام آمادگی دانشگاه علوم پزشکی کاشان از همکاری معاونت بهداشتی این دانشگاه درنظارت بر پخت تولید و عرضه‌غذاهای نذری درایام محرم قدردانی کرد و گفت: بهداشت محیط شهرستان کاشان در محرم امسال با برگزاری 158 دوره آموزشی درتکایا حسینیه ها و مساجد و بازدید از 307 مسجد و تکایای شهرستان کاشان برای 187نفر کارت بهداشت صادر کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز