خبرگزاری کار ایران

همزمان با شب تاسوعای حسینی؛

بیرق سرخ سوگواران در حرم رضوی به اهتزار درآمد

asdasd
کد خبر : ۴۱۸۵۳۵

در شب نهم محرم، بیرق سرخ عاشقان اهل بیت (ع) و سوگواران مجاور آستان رضوی به نشانه آغاز پرسوز و گدازترین آیین عزاداری جهان تشیع در مشهد برافراشته شد.

به گزارش ایلنا، همزمان با شب تاسوعای حسینی، شهر مشهد رنگ عزا گرفت و عزاداران با به اهتزار درآوردن پرچم ها و به حرکت درآوردن علم ها در مقابل هیات های مذهبی و نواختن آهنگ کربلا به سوی مضجع شریف ثامن الحجج حضرت علی بن موسی الرضا (ع) به حرکت درآمدند.

صدای سنج و طبل هیات ها، زنجیر زنجیرزنان و نوحه خوانان نوای حزن انگیز نینوا را در شهر طنین انداز کردند و با این نوا، بغض بی پایان دلهای سوگواران حسینی ترکید و اشک از چشمان عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) سرازیر شد

شهر مشهد در شب تاسوعای حسینی، پر سوز و گداز از همیشه در سالگرد رویداد بزرگ و جانسوز شهادت امام حسین و یاران باوفایش به سینه زدند و اشک ماتم ریختند.

پیشاپیش هر هیات عزاداری که به سوی حرم مطهر رضوی در حرکت است، علم حضرت ابوالفضل العباس (ع) به اهتزار درآمده و سوگواران به یاد آن حضرت، به سینه زنی و زنجیرزنی پرداختند.

تمام هیات های عزاداری در حرم مطهر رضوی گرد هم آمدند و این واقعه اندوه بار را به پیشگاه مقدس حضرت امام رضا (ع) تسلیت گفتند.

مراسم عزاداری شب تاسوعای حسینی علاوه بر مشهد در مساجد، تکایا، بقاع متبرکه و محافل دینی شهرها و روستاهای خراسان رضوی نیز برگزار شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز