خبرگزاری کار ایران

جلیل جباری خبر داد:

آغاز کاوش‌های باستان‌شناسی در نقاط مختلف آذربایجان‌غربی

asdasd
کد خبر : ۴۱۷۹۵۴

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی از همکاری 3 هیئت خارجی برای آغاز عملیات کاوش‌های باستان‌شناسی در نقاط مختلف استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ارومیه، جلیل جباری با اعلام این خبر گفت: براساس هماهنگی‌ با پژوهشگاه سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و نیاز استان با بهره‌مندی از تخصص هیئت‌های باستان‌شناسی ایرانی و خارجی عملیات کاوش در نقاط مختلف استان آذربایجان‌غربی آغاز شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی با تشریح این کاوش‌ها افزود: یک گروه مشترک ایرانی و ارمنی با هدف شناخت لایه‌های تاریخی قلعه قبان ماکو و روانخانی معماری آن اقدام به حفاری خواهند کرد که اعتبار آن از جانب سازمان منطقه آزاد ماکو تامین شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر یک هیئت 5 نفره اتریشی همراه باستان‌شناسان ایرانی کار شناسایی و مطالعات اولیه در تپه چورس چایپاره را در دستور کار قرار دادند و در اردیبهشت‌ماه سال آتی نیز عملیات حفاری آن آغاز خواهد شد، ضمن اینکه تامین اعتبار هیئت اتریشی از طرف دانشگاه اینسبورگ این کشور صورت می‌گیرد.

مدیر کل استان به کاوش در مجموعه جهانی تخت سلیمان تکاب نیز اشاره کرد و افزود : به منظور انجام مرحله دوم مطالعات تحکیم ایوان خسرو تخت سلیمان تکاب و همچنین دو نفر از متخصصان دانشگاه صنعتی درسدن آلمان هم اکنون در این مجموعه در حال مطالعه و پژوهش هستند که تمام هزینه‌های آن نیز به عهده هیئت آلمانی است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز