خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی:

حدود 750 هزار هکتار از اراضی آذربایجان‌غربی زیر کشت محصولات کشاورزی رفته است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: حدود 750 هزار هکتار از اراضی استان زیر کشت محصولات کشاورزی رفته است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از ارومیه، اسماعیل کریم‌زاده در آیین تکریم و معارفه مدیر جدید حراست سازمان جهاد کشاورزی استان که با حضور رئیس مرکز حراست وزارت جهاد کشاورزی و مدیران ستادی و شهرستانی در سالن همایش مرکز آموزش و تحقیقات کشاورزی استان برگزار شد، اظهار کرد: از مجموع 740 هزار تن گندم تولیدی در استان در حدود 640 هزار تن گندم توسط  130مرکز خرید دولتی خریداری شده است .

کریم زاده با اشاره به ذخیره سازی ۹۵۰ هزار تن گندم در سیلوهای استان گفت: این در حالی است که در سال ۹۲ این رقم ۲۴ هزار و ۹۵۸ تن بوده و هم اکنون به اندازه سه برابر نیاز مصرفی جمعیت استان گندم ذخیره داریم.

وی اضافه کرد: نیل به امنیت غذایی با خودکفایی در تولید محصولات زراعی ،باغی ،دامی و ابزیان و صادر کننده محصولات کشاورزی دارای مزیت نسبی ،افزایش راندمان ابیاری و بهره گیری از تمام پتانسیل های آبی و توسعه راندمان تولید ، توسعه شبکه های ابیاری نوین و اراضی تجهیز شده با افزایش حداکثر بازدهی آب و حفاظت از منابع پایه آب و خاک با حفظ تنوع زیستی و فرهنگ بهره برداری بهینه از این منابع و کاهش ضایعات تولید و افزایش کیفیت خدمات بهداشتی ،درمانی ،دامپزشکی و گیاه پزشکی را از جمله چشم اندازهای کشاورزی استان در افق 1404 عنوان کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه کل اراضی قابل کشت استان یک میلیون هکتار است، گفت: در سال زراعی 95-94 در حدود 750 هزار هکتار از اراضی استان زیر کشت محصولات کشاورزی رفته است و پیش بینی می کنیم در حدود 5 میلیون و 600 هزار تن محصولات باغی و زراعی در استان تولید شود که به دلیل سال آوری و خسارت سرمازدگی باغات سیب استان این میزان تولید نسبت به سال گذشته کاهش خواهد یافت.

وی خاطرنشان کرد: برنامه عملیاتی سازمان جهاد کشاورزی در زمینه ی اجرای تحقق طرح های اقتصاد مقاومتی در قالب 5 هدف محوری، 5 برنامه عملیاتی شامل 27طرح و 55 هدف کیفی، 93هدف کمی و 155اقدام اجرایی با اعتباری بالغ بر 25660 میلیارد ریال از منابع اعتباری مختلف تدوین شده است.

کریم زاده در ادامه با اشاره به رتبه برتر استان در تولید اکثر محصولات کشاورزی در کشور، به تبیین اهداف بخش کشاورزی و استعدادها و پتانسیل ها و چالش های محدود کننده بخش کشاورزی استان پرداخت.

وی در ادامه ضمن تقدیر از زحمات محمد علی رحیمی مدیر سابق حراست سازمان، بر نقش بسیار موثر حراست در ادارات دولتی برای بالا بردن سلامت اداری تاکید کرد و گفت: حراست از جمله وظایفی است که از صدر اسلام به خصوص در حکومت حضرت علی (علیه السلام) شاهد آن هستیم که با تیزبینی و دقت عمل از وقوع اتفاقات احتمالی جلوگیری می کند.

به گزارش ایلنا، در پایان این مراسم طی حکمی توسط رئیس مرکز حراست وزارت جهاد کشاورزی از زحمات محمد علی رحیمی مدیر سابق حراست سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی تجلیل و قدردانی شد و محمد رضا احمدزاده به عنوان مدیر جدید حراست سازمان جهاد کشاورزی استان معرفی شد.

در ادامه این آیین به مدیران جهاد کشاورزی شهرستان های بوکان و نقده لوح تقدیر وزیر جهاد کشاورزی برای دستیابی به اهداف اقتصاد مقاومتی و تولید محصولات استراتژیک توسط رئیس مرکز حراست وزارت جهاد کشاورزی اعطا شد.

کد خبر : ۴۱۷۴۴۲