خبرگزاری کار ایران

وزیر تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی عنوان کرد:

ضرورت ورود بخش خصوصی تشویقی به خراسان شمالی

asdasd
کد خبر : ۴۱۶۸۳۴

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر ضرورت ورود بخش خصوصی تشویقی به استان خراسان شمالی و تخصیص منابع یارانه ای تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، علی ربیعی در نشست شورای اداری استان خراسان‌شمالی که با رویکرد اقتصاد مقاومتی برگزار شد، افزایش بهره وری در بخش‌های مختلف به ویژه بخش خدمات، سرمایه‌گذاری در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و توسعه مسکن حمایتی را از دیگر برنامه های مورد نظر ستاد اقتصاد مقاومتی در راستای رونق اقتصادی و کاهش نرخ بیکاری اعلام کرد.

وی استان خراسان شمالی را نیازمند تخصیص منابع یارانه‌ای دانست و گفت: ضروری است استان را در تامین منابع یارانه ای در اولویت قرار دهیم.

وی افزود: همچنین ناچاریم برای استان خراسان شمالی بخش خصوصی تشویقی وارد کنیم چرا که مردم این استان دارای سرانه درآمدی پایین و ضعیفی هستند .

ربیعی با بیان اینکه مسافرگردی در استان خراسان شمالی بایستی به گردشگری تبدیل شود، گفت: باتوجه به عبور مسافرین بیشمار از استان خراسان شمالی نیازمند توجه بیشتر به این مسئله است چرا که در حال حاضر این مسافران جز برجا گذاشتن زباله هیچ گونه ارزش افزوده به این استان اضافه نمی‌کنند.

جانشین رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در خراسان شمالی در ادامه به ارائه گزارشی از نمای کلی استان خراسان شمالی با رویکرد اقتصاد مقاومتی در حضور معاون اول رئیس جمهور پرداخت و گفت: منطقه راز جرگلان اقتصاد آن متکی به دامپروری سبک و سنگین است و نیازمند تمرکز مبارزه با فقر و هم ارتقای توانمندی در این منطقه را دارا هستیم.

ربیعی وجود واحد پتروشیمی جدید در شهر بجنورد اشاره کرد و گفت: برنامه‌ای که در این زمینه طراحی کردیم مطالعه اولیه آن آغاز شده و در ماه های آتی هم می‌توانیم کارهای اقتصادی را انجام دهیم.

وی افزایش ظرفیت اوره آمونیاک، تولید سولفات آمونیاکف، اوره کود و بهبود پتروشیمی را از جمله برنامه های در دست اقدام پتروشیمی بجنورد اعلام کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز