خبرگزاری کار ایران

معاون امور سازمان‌های مردم نهاد وزارت کشور:

دولت به دنبال توانمندسازی تشکل‌های مردمی است

معاون امور سازمان‌های مردم نهاد وزارت کشور، از ایجاد بانک اطلاعاتی، ساماندهی و ارائه آموزش‌های لازم به این سازمان‌ها خبر داد.

به گزارش ایلنا در البرز، بهمن مشکینی، امروز، در نشست آموزشی سازمان‌های مردم نهاد استان البرز با اشاره به ظرفیت سمن‌های مردمی برای حل مشکلات و دغدغه‌های اجتماعی گفت: طبق قانون، تشکل‌های مردمی می‌توانند در زمینه موضوعات اجتماعی متنوع فعالیت کنند و دولت هم با انتقال و معرفی مسائل و چالش‌های کشور به فعالان حوزه‌های مختلف اجتماعی می‌تواند در شکل دهی و جهت دهی برنامه‌ها و اقدامات سمن‌های مردمی در سطح جامعه با توجه به ظرفیت‌ها و توانایی‌های موجود آنها، کمک حال و موثر باشد.

وی با بیان اینکه دولت، علاقه‌مند به حضور و مشارکت تشکل‌های اجتماعی در مسائل و چالش‌هایی مثل بحران آب و محیط زیست کشور است افزود: دولت خود را موظف و مصمم به توانمندسازی سمن‌های مردمی می‌داند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 12 هزار و 500 سازمان مردم نهاد از وزارت کشور مجوز گرفته‌اند که با مجوزهای ارائه شده از سوی سایر دستگاه‌های اجرایی از جمله بهزیستی، اکنون 18 هزار سمن مردمی در کشور ثبت شده داریم خاطرنشان کرد: علاوه بر تشکیل بانک اطلاعاتی این سمن‌ها درصدد هستیم تا با اجرای طرح‌های توانمندسازی و آموزشی گام‌های موثرتری را درجهت کیفی‌سازی آنها برداریم.

وی در ادامه با اشاره به روند ارائه آموزش، به سمن‌های مردمی در سطح کشور گفت: در مرحله اول آموزشی، چهار هزار تشکل در کشور در نظر گرفته شده، که به صورت همایش در استان‌های مختلف، در قالب کارگروه‌های 25 ساعته به آنها آموزش داده می‌شود.

مشکینی افزود: در حال حاضر، البرز، سیزدهمین، استان کشور است که دراین مسیر، آموزش‌های پایه مفهومی و مهارت‌های تخصصی فعالیت‌های اجتماعی به آنها ارائه می‌شود.

کد خبر : ۴۱۵۹۵۴