خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان ثبت احوال کشور خبرداد:

صدور 10 میلیون کارت ملی هوشمند/ 20 میلیون کارت تا پایان امسال صادر می‌شود

asdasd
کد خبر : ۴۱۴۵۶۶

رئیس سازمان ثبت احوال کشور گفت: تاکنون حدود 10 میلیون کارت هوشمند صادر شده است .

به گزارش ایلنا، حمید درخشان‌نیا  با بیان اینکه صدور کارت ملی هوشمند از سال 94 آغاز شده افزود : در این مدت بیش از هشت میلیون کارت به مردم تحویل شده است .

درخشان‌نیا پیش‌بینی کرد : تا پایان امسال تعداد کارت های ملی هوشمند صادر شده به 20 میلیون قطعه برسد .

وی گفت : با توجه به اینکه همه افراد بالای 15 سال ایرانی باید کارت ملی هوشمند بگیرند ، فرایند صدور و تحویل این کارت ها تا سال 97 به پایان برسد .

وی با  عذرخواهی از مردم به علت تاخیر در تحویل کارت‌های ملی هوشمند گفت: رعایت نکات ایمنی و امنیتی در صدور کارت‌های ملی هوشمند علت تاخیر در تحویل این کارت ها به متقاضیان است.

وی گفت: از نظر فنی صدور کارت ملی هوشمند موارد امنیتی دارد و نیازمند امکانات نرم افزاری و سخت افزاری است .

حمید درخشان نیا افزود : فرآیند صدور کارت ملی هوشمند با توجه به ویژگی های امنیتی کارت و رعایت همه نکات ایمنی با تاخیر مواجه شده که علت آن هم این است که هنگام تحویل باید PIN  کد کارت فعال و اثر انگشت الکترونیک فرد دریافت شود که این موضوع صدور کارت را به تاخیر انداخته است .

وی افزود : برای روان سازی این موضوع در جلساتی مصوب شد علاوه بر ادارات ثبت احوال از ظرفیت پست و برخی دفاتر پیشخوان دولت هم برای تحویل کارت ملی هوشمند استفاده شود که این تاخیر به حداقل زمان ممکن برسد .

وی‌خاطرنشان‌کرد: از آنجایی که در کارت‌ملی‌هوشمند مشخصات بیومتریک افراد شامل‌عکس،اثر انگشت و امضای دیجیتال در پایگاه اطلاعاتی سازمان ثبت احوال درج می‌شود، برای داشتن نظام جامع شناسایی ایرانیان ، داشتن کارت ملی هوشمند ضروری است .

رئیس سازمان ثبت احوال ایران همچنین اعلام کرد : در نیمه نخست امسال 783 هزار و 230 مورد ولادت ، 182 هزار و 254 مورد فوت ، 402 هزار و 991 مورد ازدواج و 92 هزار و 290 مورد طلاق در دفاتر ثبت احوال کشور ثبت شده است .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز