خبرگزاری کار ایران

طی جلسه مشترک برگزار شد؛

بررسی مشکلات شورای حمل و نقل استان با مجمع نمایندگان گیلان

asdasd
کد خبر : ۴۱۱۶۰۳

جلسه مشترک مدیران شورای حمل و نقل استان گیلان با مجمع نمایندگان گیلان عصر امروز برگزار شد

به گزارش ایلنا از رشت، دقایقی پیش جلسه مشترک مدیران شورای حمل و نقل استان گیلان با مجمع نمایندگان گیلان برگزار شد.

شعبانعلی خاوری در این جلسه با اشاره به اینکه از اول مهر ماه سال جاری اداره راه و شهرسازی جداسازی می شود و اداره راه و حمل و نقل جادی ای راه اندازی خواهد شد گفت: ۱۰۰۰ نفر در سازمان راه و شهرسازی مشغول فعالیت هستند که ۷۰۰ نفر از آن ها به اداره کل راه داری و حمل و نقل جاده ای منتقل خواهند شد.

مدیرکل راه شهرسازی گیلان طول راه های گیلان بیش از ده هزاز کیلومتر عنوان کرد و بیان داشت:از این مقدار بیش از هفت هزار  کیلومتر شریانی و بیش از ۸ هزار کیلومتر راه روستایی است.

وی با بیان اینکه گیلان هشتمین استان از نظر طول راه های روستابی در کشور است خاطرنشان کرد: در حوزه اسفالت راه هایی روستایی،این استان رتبه ششم را به خود اختصاص داده است.

خاوری افزود:در سال ۹۴ متوسط شاخص آسفالت روستایی کشور ۵۲ درصد بود، که این شاخص در استان گیلان و در حال حاضر به ۵۰ درصد رسیده است.

وی بیان داشت: در روکش راه های اصلی و فرعی در شش ماه اول سال ۳۰ کیلومتر پروژه عملیاتی اجرا شده است.

خاوری تصریح کرد:پروژه راهسازی سراون - فومن و انزلی - پونل با پیگیری های انجام شده در حال اتمام امورات ضمانتنامه در سازمان مدیریت و برنامه ریزی است.

وی افزود: اداره کل راه شهرسازی گیلان ۲۰۰ میلیارد تومان بدهی داردحجم زیادی از آن ها مربوط به پروژه های استانی است.

خاوری با بیان اینکه فرسودگی ماشین آلات راه و شهرسازی یکی از مشکلات جدی است تصریح کرد:اعتبارات  لازم برای نگه داری و ایمن سازی راه ها یکی دیگر از مشکلات مهم اداره کل راه و شهرسازی گیلان است.

وی گفت: اعتبارات استانی فقط برای راه های روستایی است که خلأ موجود در  آسفالت راه های اصلی و فرعی یکی دیگر از مشکلات ما است.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با موثر خواندن خرید ماشین آلات مورد نیاز راه و شهرسازی گیلان  از منطقه ازاد انزلیدر صرفه جویی بودجه ای عنوان کرد: این مهم یکی دیگر از مشکلات است که اگر این امر صورت بپذیرد بسیار تاثیرگذار و مثبت خواهد بود.

خاوری در پایان بند ب ماده ۱۲ قانون بهره بری را  یکی دیگر از مشکلات جدی اداره و شهرسازی  با منابع طبیعی عنوان کردو خواستار اصلاح قانون مذکور شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز