خبرگزاری کار ایران

با تولید ۲۰ هزار تن عسل رقم خورد؛

آذربایجان غربی رتبه اول تولید عسل در کشور

asdasd
کد خبر : ۴۱۱۲۰۳

آذربایجان غربی با تولید 20 هزار تن عسل، هر ساله رتبه نخست تولید عسل کشور را به خود اختصاص می دهد.

به گزارش ایلنا، استان آذربایجان غربی با داشتن بیش از یک میلیون کندوی مدرن رتبه اول تولید عسل بومی و تولید بیش از 20 هزار تن معادل 27 درصد عسل کشور، هر ساله مقام نخست کشور در تولید عسل را به خود اختصاص می دهد.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: 48 درصد عسل استان در خوی تولید می شود و این شهرستان با 350 هزار کندو و تولید 9 هزار تن عسل، بیشترین تولید عسل را دارد.

قریشی افزود: 14 تعاونی زنبورداری، شش کارخانه موم آج کنی، شش کارخانه بسته‌بندی عسل مدرن در شهرستان‌های ارومیه، خوی و مهاباد فعال هستند.

وی با اشاره به اینکه آذربایجان غربی اولین استان دارای زنجیره‌های تولید عسل در کشور است، تصریح کرد: حداقل سه شرکت در استان به عنوان زنجیره تولید عسل با داشتن تعداد قابل ملاحظه کندوی زنبور عسل، کارخانه بسته‌بندی و فروشگاه‌های عرضه محصولات تولیدی فعالیت می کنند.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: اتحادیه تولیدکنندگان عسل استان پس از 15 سال رکود با رفع موانع در سالجاری مجدد فعال می شود.

 پیش‌بینی می‌شود با پایان برداشت عسل در اواخر مهر سالجاری بیش از 20 هزارتن عسل از کلنیک‌های زنبور برداشت شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز