خبرگزاری کار ایران

اوجاقلو به ایلنا خبرداد

پیش‌بینی برداشت 157 هزار تن سیب از باغات استان زنجان

asdasd
کد خبر : ۴۱۰۷۹۷

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان‌زنجان، از پیش‌بینی برداشت 157 هزار تن سیب طی سال‌جاری در استان‌زنجان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، بهنام اوجاقلو امروز با اعلام این خبر به ایلنا با اشاره به 7 هزار و 500 هکتار از باغات سیب استان زنجان گفت: «گلدن» و «رد» عمده ارقام سیب در استان را شامل می‌شود.

اجاقلو، از پیش‌بینی برداشت 157 هزار تن سیب طی سال‌جاری در استان‌زنجان خبر داد و افزود: برداشت محصول سیب در مناطق مختلف استان همه ساله از اوایل مهرماه آغاز شده و تا اواسط آبان‌ماه ادامه می‌یابد.

وی، اضافه کرد: سیب از جمله مهم‌ترین محصولات باغی استان زنجان محسوب می‌شود به طوری که سطحی بالغ بر 8 هزار و 900 هکتار از باغات استان را به خود اختصاص داده است 

اوجاقلو با بیان اینکه عملکرد محصول سیب امسال در باغات استان زنجان حدود 21 تن در هکتار برآورد شده، خاطرنشان کرد: بخشی از سیب تولیدی در استان همه ساله به منظور توزیع در ایام عید در سردخانه‌های استان ذخیره‌سازی شده و مابقی علاوه بر تامین نیاز استان به استان‌های همجوار از جمله تهران ارسال می‌شود.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان‌زنجان عنوان کرد: طی سال زراعی جاری یک هزار هکتار از باغات سیب بهاره استان دچار سرمازدگی شده و  در این راستا بالغ بر 2 هزار و 700 تن از محصول سیب استان خسارت دید.

وی در پایان متذکر شد: در سال‌جاری سرمازدگی بالغ بر 5 میلیارد تومان به سیب بهاره استان‌زنجان خسارت وارد کرد

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز