خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت مجتمع گاز پارس‌جنوبی خبرداد:

فرآورش بیش از 58 میلیارد مترمکعب گاز در مجتمع پارس جنوبی

مدیرعامل شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: این شرکت در پنج ماه گذشته 58 میلیارد و 600 میلیون مترمکعب گاز فرآورش و 47 میلیارد مترمکعب گاز شیرین را به خط سراسری تزریق کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، مسعود حسنی اعلام کرد: این مجتمع در این مدت 77 میلیون بشکه میعانات گازی‌تولید کرد که از این میزان بیش از 62 میلیون بشکه از طریق کشتی صادر و 16.1 میلیون بشکه نیز به پتروشیمی برزویه ارسال شد.

وی افزود: هم اکنون مجتمع گاز پارس جنوبی تامین کننده بیش از 62 درصد گاز کشور است که این دستاورد با تلاش نیروهای توانمند مجتمع گاز پارس جنوبی محقق شده است.

حسنی به فرآورش گاز این مجتمع در پنج ماه امسال اشاره کرد و افزود: در این بازه زمانی بیش از یک میلیارد مترمکعب گاز شیرین به پتروشیمی پارس ارسال شد.

مدیرعامل شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: اتان تولیدی این مجتمع در پنج ماه امسال 887 تن بود که در اختیار پتروشیمی های جم، کاویان و مروارید قرار گرفت.

حسنی گفت: دیگر تولیدات این مجتمع در این مدت 206 هزار تن گوگرد دانه بندی شده است که از این میزان 261 هزار تن آن در هشت مرحله بارگیری و صادر شده است.

وی به برنامه‌های این شرکت همسو با کاهش آلایندگی‌ها اشاره کرد و افزود: در این زمینه بیش از 117 طرح در پنج پالایشگاه مجتمع تعریف شده است.

مدیر عامل شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی بیان کرد: در پنج ماه امسال عملیات تعمیرات اساسی پالایشگاه های اول، چهارم، پنجم، ششم و نهم با موفقیت به پایان رسید و هم اکنون تعمیرات اساسی پالایشگاه سوم با تلاش کارکنان در دست اجراست.

وی با بیان اینکه چشم انداز مجتمع گاز پارس جنوبی در افق 1404 سرآمد در عملیات و رقابت پذیری در تراز جهانی ترسیم شده است، افزود: ماموریت این شرکت ارزش آفرینی حداکثری از منابع گازی منطقه از طریق پالایش گاز طبیعی و تولید محصولات جانبی همراه با توسعه خدمات فنی دانش محور است.

حسنی یادآور شد: در سایه همدلی و اتحاد، کارکنان و متخصصان مجتمع گاز پارس جنوبی با سرعت به تولید پایدار گاز ادامه خواهد داد.

شرکت مجتمع گازی پارس جنوبی مسئولیت بهره برداری و نگهداری از فازهای پالایشگاهی طرح توسعه میدان گازی پارس جنوبی را به عهده دارد.

طرح‌های توسعه میدان گازی پارس جنوبی در شهرستان‌های عسلویه و کنگان در جنوب بوشهر در دست اجرا و بهره برداری است.

کد خبر : ۴۰۷۶۴۰