خبرگزاری کار ایران

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

امروز نویسندگان و مترجمان به‌راحتی کتاب منتشر می‌کنند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امروز در دولت تدبیر و امید نویسندگان و مترجمان می‌توانند به‌راحتی کتاب منتشر کنند.

به گزارش ایلنا از رشت، علی جنتی در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر در مصلای این شهر با اشاره به حوزه فرهنگ خاطرنشان کرد: در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلاش ما ایجاد فضای بانشاط برای اهل فرهنگ و رسانه بود و تا اندازه‌ای موفق بودیم و امروز نویسندگان و مترجمان می‌توانند به‌راحتی کتاب منتشر کنند.

وی با بیان اینکه تربیت حافظان قرآنی، افزایش 42 درصدی تجهیزات پزشکی در مراکز درمانی و بخش سلامت و... را از دیگر اقدام‌های دولت برشمرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزایش کانون‌های فرهنگی مساجد را از دیگر اقدام‌های دولت یازدهم عنوان کرد و متذکر شد: کانون‌های فرهنگی‌ هنری مساجد در سال 92 حدود 16 هزار باب بود و در این مدت 6 هزار کانون اضافه شده است.

جنتی افزود: استعدادهایی که در گیلان وجود دارد می‌تواند زمینه را برای توسعه کشور فراهم کند و این هماهنگی و همدلی که در استان است با مدیریت استاندار گیلان و نماینده معظم ولی فقیه است.

وی به دوستی حدود 50 ساله خود با آیت‌الله قربانی نماینده ولی فقیه در گیلان اشاره کرد و گفت: از سال 43 با آیت‌الله قربانی و نوشته‌های او آشنا هستم و در حمایت از دولت تدبیر و امید چیزی کم نگذاشته است.

وی با تصریح اینکه 11 کارگروه در ستاد مذکور تشکیل شده که در هر کدام از آنها وزرا عضو هستند، گفت: وزرا باید بتوانند سیاست‌ها را پیگیری و اجرا کنند ضمن اینکه سال گذشته رهبر معظم انقلاب فرمودند کافی نیست که این ستاد تنها راهبرد اقتصاد مقاومتی باشد بلکه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی است و باید کار را به نتیجه برساند.

این مقام مسؤول با بیان اینکه بحث اقتصاد مقاومتی به صورت روزانه توسط مقام معظم رهبری پیگیری می‌شود، یادآور شد: امسال دولت با جدیت وارد بحث اقتصاد مقاومتی شده و در بخش‌های مختلف تلاش می‌کند.

جنتی ادامه داد: در پنج ماه ابتدای امسال بیش از 2 میلیون بشکه نفت صادر شده و قیمت نفت به ثلث رسیده و درآمد کشور پایین آمده و در حوزه سدسازی نیز تعداد قابل توجهی سد به بهره‌برداری رسیده و سدهای عظیمی در نواحی مرزی ایجاد شده که در داخل کشور برای کشاورزی و شرب مورد استفاده قرار می‌گیرد.

جنتی با اشاره به اینکه روزانه مقدار زیادی گازوییل صادر می‌کنیم، افزود: می‌توانیم بیشتر از این گازوییل صادر کنیم اما بنادر ما ظرفیت ندارند و در حوزه مخابرات نیز در سال 91 دو روستا از اینترنت استفاده می‌کردند و امروز بیش از 5 هزار روستا از اینترنت بهره‌مند هستند.

وی با بیان اینکه در دولت یازدهم 683 هزار واحد مسکن مهر آماده شده است، افزود: 27 هزار واحد در همین هفته آماده شده است.

کد خبر : ۴۰۵۴۴۹