خبرگزاری کار ایران

مجری توسعه فاز ۱۹ پارس‌جنوبی خبرداد:

راه‌اندازی شیرین‌سازی فاز 19 پارس جنوبی

asdasd
کد خبر : ۴۰۳۱۴۸

مجری طرح توسعه فاز 19 پارس جنوبی‌گفت: پس از آزمایش‌های اولیه و اتمام عملیات پیش راه‌اندازی، ردیف سوم شیرین‌سازی گاز پالایشگاه طرح توسعه فاز 19 پارس جنوبی راه اندازی و آماده دریافت گاز ترش شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی شرکت نفت و گاز پارس جنوبی، حمیدرضا مسعودی گفت: با توجه به دقت عمل موجود در مرحله پیش راه اندازی و راه اندازی، پیش‌بینی می شود در پنج روز آینده گاز شیرین تولیدی این ردیف با ظرفیت روزانه 12،5 میلیون مترمکعب، پس از انتقال به واحد ارسال گاز (واحد 106) به شبکه سراسری تزریق شود.

وی ادامه داد: اکنون با اضافه شدن این واحد پالایشی به پالایشگاه فاز 19 پارس جنوبی سه ردیف شیرین سازی این فاز راه اندازی و امکان شیرین سازی 1.5 فاز استاندارد معادل تولید روزانه 40 میلیون مترمکعب گاز میسر شده است.

مجری طرح توسعه فاز 19 پارس جنوبی در شرکت نفت و گاز پارس اظهار کرد: با راه اندازی سکوی 19A در آبان ماه امسال، گاز تولیدی این سکو پس از انتقال به پالایشگاه خشکی، وارد این ردیف شیرین سازی شده و پس از طی مراحل پالایشی به شبکه سراسری تزریق خواهد شد.

فاز 19 پارس جنوبی از جمله طرح های درحال توسعه پیشتاز در میدان مشترک پارس جنوبی با ظرفیت تولید روزانه 2 میلیارد فوت مکعب گاز است.

اردیبهشت و تیرماه سال جاری ردیف های 4 و1 شیرین سازی این فاز با ظرفیت روزانه یک میلیارد فوت مکعب و با برداشت گاز از سکوهای SPD2 و 19C به بهره برداری رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز