خبرگزاری کار ایران

معاون دبیرکل خانه کارگر کشور:

دولت یازدهم بن بست‌های تحریم را شکست/ عضویت بیش از 2 میلیون نفر در خانه کارگر

asdasd
کد خبر : ۴۰۲۷۱۷

معاون دبیرکل‌خانه کارگرکشور دولت یازدهم را دولتی فداکار، کم ادعاو پرکار دانست و اظهار کرد: کشوری که سال‌ها در چنبره تحریم ها قرار گرفته بود و تمام بانک‌های آن درتحریم قرار داشت ، با این وضعیت کشور را تحویل گرفت و امروز توانست تمام بن بست ها را بشکند.

به گزارش‌خبرگزاری ایلنا از بجنورد، حسن‌صادقی معاون‌دبیرکل خانه‌کارگر و رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری در همایش دومین کنگره استانی خانه کارگر خراسان شمالی، هدف از برگزاری این کنگره را انتخاب نمایندگان اعضای کنگره خانه کارگر و رساندن پیام خانه کارگر در ابعاد مختلف به جامعه هدف عنوان کرد.

صادقی توجه به عملکرد خانه کارگر را به عنوان گزارش کار برای مردم و دولت بسیار با اهمیت دانست و گفت: بایستی به مردم گزارش دهیم عملکرد خانه کارگر از کجا شروع شده و امروز در چه سطحی قرار دارد و چشم انداز و برنامه های آینده آن را برای مردم بیان کنیم.

وی تشکیلات خانه کارگر را یکی از تشکلات قدیمی و ریشه دار قبل و بعداز انقلاب اعلام کرد و افزود: هم پا با نظام جمهوری اسلامی ایران این تشکل نوپا کار خود را در قالب شورای اسلامی کار، انجمن های صنفی، مجامع کارگری و کانون بازنشستگان آغاز کرد.

وی حاصل امروز تشکیل خانه کارگر را اتکاء به عضو، عضو پذیری، ماندگاری عضو و سرویس دهی به عضو عنوان کرد و افزود: برمبنای همین سه مولفه اصلی خانه کارگر عضوگیری، آموزش‌های کوتاه مدت و بلند مدت و ارائه سرویس رفاهی برای اعضای خانه کارگر را در دستور کار دارد.

بیش از 2میلیون و 200 هزار نفر عضو تشکیلات خانه کارگردرسطح کشور

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری از بیش از 2 میلیون و 200 هزار نفر عضو ارگانی تشکیلات خانه کارگر در سطح کشور خبرداد و افزود: هم اکنون این افراد کارت و شماره عضویت دارند .

وی خاطرنشان کرد: سالانه 220 هزار نفر آموزش‌های کوتاه مدت در رشته های مختلف و 430 هزار نفر فارغ التحصیل دانشگاه های علمی و کاربردی داریم.

وی افزود: در آموزش های کوتاه مدت خانه کارگر مبلغی از عضو و خانواده عضو گرفته نمی‌شود.

صادقی گفت: امیدواریم این روند بتواند ما را به سمتی ببرد که دانشگاه علمی وکاربردی را رایگان کنیم تا راهکاری برای مسئولان مملکت شود که می شود رایگان آموزش را در اختیار توده و آحاد مردم قرار داد.

وی افزود: استراتژی ما در آینده این است که دانشگاه علمی و کاربردی را برای اعضای خانه کارگر رایگان کنیم.

صادقی اظهار کرد: در این راستا ما نباید از رسالت اصلی جامعه کارگری دور شویم و تنها به عضو توجه کنیم.

هزار و 200 سوئیت استراحتگاهی برای اعضای خانه کارگر درکشور

معاون دبیرکل خانه کارگر به گسترش امکانات رفاهی خانه کارگر برای جامعه کارگری اشاره کرد و گفت: اکنون هزار و 200 سوئیت در سطح کشور در قالب هتل، مهمانپذیر و مهمانسرا در سرعین اردبیل، چالوس، اصفهان، یزد، شیراز در تبریز احداث کردیم.

وی هدف گذاری‌تشکیلات امکانات رفاهی خانه کارگر برای اعضا را 2 هزار استراحتگاه عنوان کرد.

صادقی با بیان این که امروز بایستی تشکیلات خانه کارگر سیاست برون گرا ورود پیدا کند، گفت: این بدان معناست که نباید از جامعه کارگری غافل شویم و فقط عضوگیری و عضو را مدنظر قرار دهیم.

دولت یازدهم دولت مظلوم، فداکار و کم ادعا وپرکار است

معاون و دبیرکل خانه کارگر دولت یازدهم را دولتی مظلوم، فداکار، کم ادعا و پرکار دانست واظهارداشت: کشوری که سالیان در چنبره تحریم ها قرار گرفته بود و تمام بانک های آن در تحریم قرار داشت و یک دلار مبادله در آن اتفاق نمی افتاد، دولت یازدهم با این وضعیت کشور را تحویل گرفت و امروز توانست تمام بن بست ها را بشکند.

صادقی تصریح کرد: درست است امروز ما تنگناهای اقتصادی داریم و در مسیر اشتغال توفیقاتی نداشتیم درحالی که درصدد احیا کردن زیرساخت های منهدم شده در حوزه اشتغال هستیم.

وی افزود: دولتی که با درآمد صفر روی کار آمد امروز توانسته است در صدر رتبه علمی و کارشناسی و نظرپخته علم سیاست را در قالب گفتمان نهادینه کند و بتواند مخالف ترین کشورها را تبدیل به کشورهای موافق و همراه کند.

فرهاد هدایتی، دبیراجرایی خانه کارگر خراسان شمالی نیز دراین کنگره به شرایط شرکت در این کنگره اشاره کرد وگفت: حدود 200 نفر برای شرکت در این کنگره اعلام آمادگی کرده بودند.

وی با اشاره به مشکلات جامعه کارگری در سطح کشور، اظهار کرد: امروز امنیت شغلی کارگران دغدغه اصلی جامعه کارگری است.

هدایتی راکد بودن مسائل عمرانی کارگران، تعویق افتادن بیمه کارگران ساختمانی، قرارداد های موقت و پایین بودن حقوق دستمزد کارگران را از جمله مشکلات جامعه کارگری برشمرد.

دکتر داود احمدیان، مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان شمالی نیز در این کنگره متولیان اصلی سازمان تامین اجتماعی را قشر بزرگ جامعه کارگری کشور اعلام کرد وگفت: سازمان تامین اجتماعی یک صندوق اجتماعی بین النسلی است که منابع آن متعلق به بیمه شدگان و اقشار جامعه کارگری است.

به گزارش خبرنگار ما امروز ظهر با حضور صادقی، معاون و دبیرکل خانه کارگر، دبیراجرایی و اعضای هیات اجرایی خانه کارگر و مدیر درمان تامین اجتماعی استان از بیمارستان ثامن الائمه (عج) بجنورد و بخش های اداری، درمانی این بیمارستان بازدید و از نزدیک از بیماران بستری در بخش آقایان، زنان و کودکان عیادت کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز