خبرگزاری کار ایران

رئیس جمهور در جمع عشایر ور وستائیان کهگیلویه و بویراحمد:

دولت به عشایر و روستائیان تسهیلات ارزان قیمت پرداخت می کند

asdasd
کد خبر : ۴۰۰۷۵۶

نشست رئیس جمهور ایران با عشایر و روستائیان کهگیلویه و بویراحمد در سالن جرجانی یاسوج برگزار شد.

به گزارش ایلنا از یاسوج، آخرین دیدار رئیس جمهور در اولین روز سفر خود به کهگیلویه و بویراحمد با عشایر و روستائیان این استان بود.

رئیس جمهور با تشریح وضعیت زندگی عشایر و روستائیان ، اظهارداشت: من خود روستازاده هستم و از زندگی عشایر در ییلاق بخوبی اطلاع دارم.

حسن روحانی با بیان اینکه زندگی روستایی چیز دیگری است، یادآورشد: روزها و شب‌های زیادی را با روستائیان بودم و از همه روستائیان به خاطر دل باختگی‌شان به اسلام ، ایران و به خاطر سلحشوری‌‌شان و دلاوری‌شان برای دفاع از انقلاب و میهن تشکر و قدردانی می‌کنم.

وی گفت:‌ هر وقت مشکلی بود روستائیان در صحنه بودند و عشایر در خط مقدم و دولت نیز از ابتدای شروع به کارش همواره از روستائیان و عشایر حمایت کرده است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه دولت نتوانسته در تمامی زمینه های خدمتگزاری به روستائیان و عشایر به توفیقات لازم دست یابد، بیان داشت: دولت باید برای تحقق خواسته‌های روستائیان و عشایر تلاش مضاعف کند.

روحانی از برداشتن گام های مهم دولت یازدهم برای رفاه بیشتر روستائیان و عشایر در ایران سخن گفت و یادآورشد: دولت در تمامی زمینه‌ها مانند سلامت قدم بسیار مهمی برای سراسر کشور شهری و روستایی برداشته است.

وی گفت: بیمه سلامت را برای سراسر کشور توسعه دادیم و ۱۱ میلیون نفر را به بیمه سلامت در آوردیم و این درحالی است که این کار، کار سختی بود در شرایط بد اقتصادی.

رئیس جمهور ایران اسلامی افزود: خدمات سلامت و درمان دولت تدبیر با تمامی سال های گذشته برابری می‌کند و یقین بدانید طرح تحول سلامت را ادامه می دهیم تا نقطه مطلوب برای روستائیان و عشایر به دست بیاید.

روحانی افزود: گازرسانی برای روستائیان و عشایر بسیار اهمیت دارد و در این دولت نسبت به گذشته شدت بیشتری می گیرد.

وی از تخصیص اعتبارات کلان برای آبرسانی روستائی در سالجاری هم خبرداد و اظهارداشت: اعتبارات خوبی برای آبرسانی به روستاها و عشایر پیش بینی شده تا بخش عمده ای از مشکلات آب روستائیان رفع شود.

رئیس جمهور گفت: در زمینه آموزش دانش آموزان عشایر نیز زمینه های تحصیلات تا مقطع متوسطه را فراهم آورده تا فرزندان عشایر بتوانند براحتی تحصیلات خود را ادامه دهند.

روحانی، پرداخت تسهیلات کم بهره با زمان میان مدت پنج و هفت ساله برای عشایر را از دیگر اقدامات دولت تدبیر و امید برای رفاه عشایر عنوان کرد.

وی افزود:‌ پرداخت تسهیلات به عشایر و روستائیان از محل سه صندوق انجام می شود و این وام باید وام ارزان قیمت با زمان میان مدت باشد.

ریس جمهور گفت: این دولت همه تلاش خود را برای رفاه روستائیان و عشایر انجام می‌دهد و این را وظیفه خودش می‌داند.

به گزارش ایلنا از یاسوج، در این دیدار نمایندگان عشایر کهگیلویه و بویراحمد به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند.

اجرای موسیقی محلی یکی از برنامه‌های این نشست بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز