خبرگزاری کار ایران

قائم‌مقام وزیر صنعت در زنجان:

فساد و تورم دو عامل نابودکننده تولید هستند

رضا رحمانی، فساد و تورم را دو عامل نابودکننده تولید خواند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، رضا رحمانی امروز در همایش تجلیل از صنعت‌گران، معدن‌کاران و اصناف برتر استان زنجان اظهارداشت: برنامه سال‌جاری صنعت، معدن و تجارت در قالب 7 پروژه ذیل اقتصاد مقاومتی است.

وی یادآورشد: یکی از این برنامه‌ها رونق واحدهای کوچک و متوسط ابلاغی فرماندهی اقتصاد مقاومتی است.

رحمانی ادامه داد: در سطح کشور 7 هزار و 500 واحد تولیدی کوچک و متوسط مشکل دارند که ظرفیت آنها بدون استفاده باقی مانده است.

قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: دو هزار و 500 واحد تولیدی با بیش از 60 درصد ظرفیت فعالیت، با تزریق نقدینگی، در سال‌جاری به منظور رونق تولید به بهره‌برداری می‌رسد. این وزارتخانه در همه ارکان درگیر فعال‌کردن واحدهای تولیدی کوچک و متوسط است.

رحمانی ادامه داد: این وزارتخانه صنایع کوچک و متوسط مشکل‌دار را شناسایی کرده که هر یک از آنها، در سر فصل اقتصاد مقاومتی و ذیل برنامه خروج از رکود، قرار دارند.

قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: واحدهای تولیدی کوچک و متوسطی که در دوره بحران و تحریم بیشترین آسیب را دیده اند. طی سال‌های گذشته، شرایط خاصی داشتیم، تورم بالای 40 درصد اعلام شد که این تورم منجر به توقف تولید توسعه، فعالیت و رشد شده بود.

وی گفت: طی سه سال گذشته وضعیت اقتصاد مطلوب نبود و شاخص صنعت کشاورزی، که بخش مولد در کشور است، به منفی 2 رسید و آثار آن در زمان کنونی مشاهده می‌شود.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: واحدهای کوچک و متوسطی که مشکل نقدینگی داشته، مشکل فروش نداشته و توانایی تولید دارند اما در تامین مواد اولیه با مشکل مواجه هستند و فعال‌سازی آنها منجر به افزایش یا تثبیت اشتغال و افزایش صادرات شود، مورد حمایت قرار می‌گیرند و به آنها نقدینگی تزریق می‌شود.

رحمانی با بیان اینکه مشکل بین بانک‌ها و واحدهای کوچک و متوسط مرتفع شده، گفت: بانک‌ها شرایط جدیدی ایجاد کرده‌اند و هر هفته ستاد تسهیلات کشوری با حضور همه بانک‌ها به منظور حمایت از واحدهای کوچک و متوسط تشکیل می‌شود تا سخنان رهبری در راستای اقتصاد مقاومتی محقق شود.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تا پایان شهریور امسال، تسهیلات به صنایع دارای مشکل نقدینگی تزریق می‌شود، تا از رکود خارج شوند و در 6 ماهه دوم سال در مسیر تولید و رونق قرار گیرند

وی زنجان را دارای 2.5 میلیون تن تولید مازاد کشاورزی خواند و خواستار فعالیت واحدهای فرآوری کوچک و متوسط در این زمینه شد

رحمانی در پایان سخنان خود بر لزوم فعالیت بیش از پیش شورای گفت‌وگوی بخش‌خصوصی و دولت تاکید کرد و خواستار استفاده از ظرفیت آن برای کمک به حل مشکل صنایع کوچک و متوسط شد.

کد خبر : ۳۹۹۷۴۳