خبرگزاری کار ایران

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان خبرداد:

کاهش ساعات کاری در خوزستان به علت گرمای هوا

asdasd
کد خبر : ۳۹۶۱۷۱

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان از کاهش ساعات کاری اداری به علت گرمای هوا خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان گفت: این تصمیم در پی مصوبه اخیر ستاد مدیریت بحران استانداری مبنی بر کاهش ساعات اداری  و با هدف کاهش مصرف انرژی اتخاذ شده است.

هاشم بالدی افزود: بر اساس پیش‌بینی‌های هواشناسی خوزستان، امروز در تعدادی از شهرستان‌های استان دمای هوا به بیش از 49 درجه می‌رسد اما برای مدیریت مصرف انرژی مقرر شد ساعت کاری در همه شهرهای استان تا ساعت 13 کاهش یابد.

این نخستین بار است که ساعت کاری اداری در خوزستان به علت گرمای هوا کاهش می یابد.

پیش از این با وجود درخواست های مردمی هیچ گاه دمای 49 و 50 درجه جزو دمای بحرانی به حساب نیامده بود.

تعطیلی به علت گرد و غبار شدید البته در خوزستان در حداقل هشت سال گذشته سابقه داشته است.

طبق پیش بینی اداره کل هواشناسی، دمای هوا در 11 شهرستان استان خوزستان امروز بین 49 تا 51 درجه خواهد بود.

بر این اساس بیشترین دمای هوای امروز در شوش 51 سانتیگراد، اهواز، آبادان، بستان و دزفول به 50 سانتیگراد و امیدیه و شوشتر، ماهشهر، آغاجاری و گتوند به 49 سانتیگراد می رسد.

اطلاعیه هواشناسی استان همچنین نشان می دهد دیروز دمای هوا در آبادان، اهواز، بستان، رادار اهواز، دزفول و ماهشهر به 49 و شوش به 50 درجه افزایش یافته بود.

خوزستانی ها از اواخر تیر با افزایش دما و شرجی شدید مواجه بوده اند به طوری که دمای 53 درجه نخستین بار در خوزستان در تعدادی از شهرها ثبت شد و رطوبت نیز در برخی مناطق تا بیش از 95 درصد رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز