خبرگزاری کار ایران

امسال محور اصلی برنامه‌های ما آموزش است؛

مهرعلیزاده: المپیکی‌شدن ورزش زورخانه‌ای دشوار و زمان‌بر است/ برگزاری جام تختی- مدوید بزودی

رئیس فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های زورخانه‌ای گفت: المپیکی‌شدن ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی بسیار دشوار و زمان‌بر است و البته بستگی به شرایط پیشرفت این ورزش‌ها نیز دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «محسن مهرعلیزاده» که ریاست سازمان تربیت بدنی در دولت اصلاحات را در کارنامه دارد، در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا به تشریح برنامه‌های مختلف فدراسیون بین المللی ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی (I.z.s.f) در سال ۲۰۱۶ در سطح بین المللی پرداخت که ماحصل این گفت‌وگو را می‌خوانید:

توجه ویژه به مقوله آموزش در سال ۲۰۱۶
از ابتدای سال ۲۰۱۶ اجرای برنامه‌های مدون و تصویب شده خود را آغاز کردیم که در این راستا همچنان به مقوله آموزش توجه ویژه‌ای خواهیم داشت.

برگزاری مسابقات قهرمانی جهان در خلال بازی‌های ساحلی آسیا
در نظر داریم رقابت‌های قهرمانی جهان را در جریان بازی‌های ساحلی آسیا در جاکارتای اندونزی برگزار کنیم.  ۷۲ کشور متقاضی شرکت در این رقابت‌ها هستند اما به دلیل مشکلات مالی نمی‌توانیم از تمامی این کشورها دعوت کنیم. با این حال اگر مشکلات مالی حل شوند ، ۷۲کشور متقاضی راهی اندونزی خواهند شد‌.

برگزاری چند دوره مسابقات قاره‌ای هم به قوت خود باقی است
رقابت‌های قهرمانی اروپا را تا قبل از ماه سپتامبر در یکی از دو کشور جمهوری آذربایجان یا پرتغال برگزار خواهیم کرد. همچنین پیکارهای پان آمریکن را اواخر آبان ماه در آمریکای جنوبی برگزار می‌کنیم که میزبان از بین سه کشور ونزوئلا، پرو یا گواتمالا انتخاب خواهند شد. ضمنا مسابقات آسیا - آفریقا را هم در پیش داریم که البته سال ۲۰۱۷ برگزار خواهد شد.

انتقال دفتر کنفدراسیون آسیا به کره جنوبی
همان‌طور که می‌دانید کره‌ای‌ها در سالیان اخیر در زمینه میزبانی مسابقات و رویدادهای جهانی و بین‌المللی فعالیت‌های فراوان و موفقیت آمیزی داشته‌اند. در این میان٬ شهر بوسان نیز موقعیت ویژه و مناسبی دارد. از این رو٬ تصمیم گرفتیم مقر کنفدراسیون آسیا را به کره جنوبی و شهر بوسان منتقل کنیم که امیدواریم با توجه به شرایط مساعد ورزش در این کشور٬ گام‌های موثری برای رشد و اعتلای ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی هم در شرق آسیا و هم در کل قاره برداشته شود.

برگزاری جام تختی - مدوید تا چند ماه آینده
مرحوم «غلامرضا تختی» و « الکساندر مدوید» که هردو از نوابغ کشتی جهان هستند، در ایران و بلاروس علاقه‌مندان فراوانی دارند. از این روسال گذشته تصمیم گرفتیم جام گرامیداشت تختی - مدوید را برگزار کنیم که البته به دلایلی از جمله وضعیت جسمانی مدوید، این مسابقات برگزار نشد اما قطعا تا چند ماه آینده این رقابت‌ها را برگزار خواهیم کرد.

المپیکی‌شدن ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی بسیار دشوار است
حضور ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در المپیک یکی از برنامه‌ها و چشم اندازهای اصلی ما بوده است. اما این مهم٬ بسیار دشوار و البته زمان‌بر است. ضمن اینکه بستگی به شرایط پیشرفت این ورزش‌ها نیز دارد مثلا ما باید در ۸۰ کشور جهان فدراسیون داشته باشیم. البته در حال حاضر ۸۴ کشور دنیا به ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی می‌پردازند و در مسابقات مختلف شرکت می‌کنند اما باید حداقل در ۸۰ کشور فدراسیون داشته باشند. مسئله دیگر مشکلات مالی است. نکته بعدی بر سر راه المپیکی شدن ورزش‌های زورخانه‌ای٬ به مسائل سیاسی بازمی‌گردد. به هرحال ما تمامی تلاش خود را خواهیم کرد تا این ورزش ملی و مذهبی کشورمان وارد بازی‌های المپیک شود.

تمام وقت در خدمت فدراسیون هستم
آقای شجاعی ( دبیرکل) انسان خوب٬ مدیر و با برنامه‌ای است اما به دلیل حضورش در فدراسیون تیراندازی باکمان نمی‌تواند تمام وقت در خدمت فدراسیون بین المللی ورزش‌های زورخانه‌ای باشد. به همین دلیل بنده شخصا زمان بیشتری در فدراسیون I.z.s.f حضور دارم.

نگاه یکسان به همه فدراسیون‌های عضو I.z.s.f
اخیرا آقای دادگر سرپرست فدراسیون ملی ایران شده‌اند که از روسای ورزش در زمان حضور بنده در سازمان تربیت بدنی وقت بوده‌اند که امیدوارم در مسئولیت جدید خود موفق باشند. به هرحال ما به عنوان فدراسیون بین المللی ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی نگاه‌مان به همه کشورهای عضو یکسان است و از هر کسی که برای ارتقا و پیشرفت این ورزش تلاش کند، حمایت خواهیم کرد.

مقام معظم رهبری همواره ما را تشویق و دلگرم می‌کنند
در سال‌های فعالیت فدراسیون بین المللی ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی٬ گزارش‌هایی را خدمت مقام معظم رهبری تقدیم کرده‌ایم که ایشان نیز همواره ما را تشویق و دلگرم کرده‌اند.

کد خبر : ۳۹۰۷۲۶