خبرگزاری کار ایران

سخنگوی شورای‌شهر کرمانشاه در گفت‌وگو با ایلنا:

با ماسک به استقبال رئیس‌جمهور برویم

asdasd
کد خبر : ۳۸۷۸۸۷

سخنگوی شورای اسلامی شهرستان کرمانشاه گفت: ماسک به دهان برای مطالبه رفع معضل ریزگردها به استقبال رئیس جمهور برویم.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کرمانشاه، رئیس جمهور به زودی همراه با تیم وزیران و معاونان به استان کرمانشاه سفر خواهد کرد.

در آستانه این سفر، مدیران و فعالین استان به طرح مهمترین مطالبات مردم کرمانشاه از رئیس جمهور خواهند پرداخت.

کرمانشاه یکی از استان‌هایی است که از نظر شاخص‌های توسعه در بدترین وضعیت قرار دارد که در این میان کم کاری مسئولان در دوره های مختلف نیز بی‌تاثیر نبوده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهرستان کرمانشاه در این باره به خبرنگار ایلنا گفت: باید همه با هم دست به دست هم بدهیم تا از فرصت سفر ریاست جمهوری برای توسعه استان و طرح مطالبات به حق مردم، بهترین استفاده را بکنیم.

کرمانشاه، استانی با ظرفیت‌های متعدد برای توسعه

امامی اظهار کرد: کرمانشاه از جمله استان‌هایی است که از ظرفیت‌های مناسبی برای توسعه مضاعف، برخوردار است و نگاه فرا دست به این منطقه که به لحاظ نیروی انسانی، بسترهای اقتصادی، فرهنگی، توریستی و مذهبی در ردیف مناطق مستعد و برتر است، بر اهمیت آن افزوده است.

این مسئول تاکید کرد: شنیدن خبر سفر رئیس جمهور به کرمانشاه باعث شده تا مردم استان از قشرهای مختلف مطالبات خود را از وی مطرح کنند. ایجاد شغل و اتمام پروژه‌های چندین ساله‌ای که ناتمام مانده از مهمترین مطالبات کرمانشاهی ‌ها از رئیس جمهور است.

سخنگوی شورای اسلامی شهرستان کرمانشاه افزود: مطالبات مردمی در این ‌بین بسیارند و هر کس به فراخور زادگاه، پیشه و فعالیتی که دارد از دولت، مواردی طلب می‌کند که در این ‌بین به نظر می‌رسد رفع مشکلات پیرامون آب، اشتغال جوانان، اجرای پروژه‌های عمرانی و درمانی، مسکن، زیرساخت‌های ورزشی، فاضلاب شهری، مدیریت شهری، حمایت از کشاورزی و دامداری، خروج از رکود موجود در صنایع و معادن و رفع مشکل بانک‌ها با کارخانه‌ها در صدر این مطالبات قرار دارند اما این روزها موضوع دیگری که در استان به شدت مردم را درگیر خود ساخته، رفع معضل ریزگردهاست که نفس کرمانشاه را بریده است.

ریزگردها، نفس استان کرمانشاه را گرفته است

امامی گفت: استان کرمانشاه درگیر مسائل و مشکلات متعددی است و سال‌هاست محرومیت را با نام خود همراه ساخته و حال و روز خوشی ندارد. اگر روزی مردمان مرد این دیار اسلحه به دوش گرفتند و به جنگ دشمن بعثی رفتند تا ایران و ایرانی با عزت زندگی کند امروز شایسته جایگاه بهتری هستند و شاخص های پایین توسعه به هیچ وجه سزاوار این مردمان میهن پرست نیست.

وی افزود: در سال‌های اخیر هجوم ریزگردها، امان از مردم کم توقع کرمانشاه بریده و شرایط زنده ماندن را نیز سخت کرده است . هرچند منشا اصلی این معضل خارجی است اما نباید دست روی دست گذاشت و فقط نظاره گر بود.

سخنگوی شورای اسلامی شهرستان کرمانشاه گفت: توقع می رود به این موضوع نگاه جدی‌تری شود و با استفاده از ظرفیت عالی دیپلماسی خارجی دولت تدبیر، گام های جدی برداشته شود .

با ماسک به استقبال رئیس‌جمهور برویم

امامی اظهار کرد: با توجه به سفر آتی رئیس جمهور به کرمانشاه، بعنوان یک مطالبه بحق کرمانشاهیان برای زنده ماندن پیشنهاد می کنم مردم فهیم و شریف کرمانشاه برای پر رنگ تر جلوه دادن این مطالبه و انجام حرکتی ماندگار در روز استقبال از دکتر روحانی در کرمانشاه و نیز در ورزشگاه آزادی، ماسک بر دهان بگذارند و این موضوع حیاتی را مطالبه کنند.

سفر دکتر روحانی به کرمانشاه، مقدمه تحول جدی در استان باشد

وی در ادامه گفت: همه دلسوزان استان، اشرافیت لازم بر دغدغه های استان دارند و از سویی راهکارها نیز بارها، مطرح شده اما آنچه که باعث تحقق گذر کرمانشاه از شرایط بحرانی موجود نشده عدم حمایتی بوده که بعنوان محرومیت بر پیشانی این استان نقش بسته است.

امامی افزود: نگران دغدغه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی این استان باشیم، سیر صعودی خودکشی و افسردگی و در کنار آن رُشد قارچ‌گونه بیکاری سال‌هاست که زنگ ورود کرمانشاه به محدوده بحرانی را به صدا در آورده است و مستلزم حرکتی جدی است.

این فعال اجتماعی اظهار داشت: بایستی نگاه دولت به استان مستعد کرمانشاه ویژه تر شود و توسعه آن را بر بنیان‌های داشته های انسانی و خدادادی بومی قرار داد و از سویی اعتبارات مکفی به استان تزریق شود.

وی گفت: استان کرمانشاه در صورت حمایت دولت و با ایجاد برنامه‌های متناسب توسعه و با نظر به آمایش سرزمینی به خودی خود زمینه تحول را دارد، آنچنان که بستر ایجاد مناطق اقتصادی و تجاری و بهبود تجارت مرزی در شهرستان‌های مرزی استان بسیاری از دغدغه‌های اقتصادی را پاسخ خواهد داد. علاوه بر آن پتانسیل آب و هوایی کرمانشاه خصوصا در اورامانات و ریجاب مستعد ایجاد مناطق ویژه گردشگری است.

امامی افزود: موقعیت استراتژیک شهر کرمانشاه در غرب کشور که نمونه آن در کشور کمتر دیده می شود که شهری، مرکزیت چندین استان را بصورت معنوی داشته باشد و از سویی مرزیت آن با عراق خصوصا اقلیم کردستان بر اهمیت آن در بعد نگاه بین‌المللی افزوده و زمینه ایجاد منطقه ویژه درمانی را ضروری می کند.

وی در پایان با دعوت از مردم کرمانشاه در خلق استقبالی کم نظیر از رئیس دولت، درخواست کرد تا همشهریان در روز استقبال ماسک هایی بر دهان بگذارند .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز