خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

انتقاد نماینده بویراحمد و دنا از عملکرد دولت گذشته

asdasd
کد خبر : ۳۸۶۸۸۶

نماینده بویراحمد و دنا در مجالس نهم و دهم شورای اسلامی از برخی اقدامات دولت گذشته در حوزه انتخابیه خود انتقاد و این اقدامات را سبب افزایش نرخ بیکاری و نارضایتی مردم در این حوزه انتخابیه دانست.

" غلام محمد زارعی" در گفت و گو با ایلنا از یاسوج گفت: متاسفانه دولت گذشته در برخی اقدامات در بویراحمد سبب افزایش نرخ بیکاری و بیکارشدن کارگران شد.

وی با بیان اینکه در دولت گذشته، کارخانه قند یاسوج را برای رفع بدهکاری دولت و رد دیون به بانک تجارت واگذار کردند، اظهار داشت: تصمیم گیرندگان آن دوران فکر نکردند که بانک تجارت در این طرح‌ها بدنبال سود و زیان خود است و هر جا ضرری ببیند کارگران را از کار بیکار می کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجالس نهم و دهم شورای اسلامی افزود: کارخانه قند یاسوج بعنوان تنها کارخانه اشتغالزای کهگیلویه و بویراحمد محسوب می‌شود که متاسفانه دولت قبل با آن اشتباه فاحش سبب تعطیلی و بیکاری بسیاری از کارگران شد.

زارعی با تاکید براینکه واگذاری چنین پروژه‌های اشتغالزایی به بهانه رد دیون سبب بیکاری کارگران و ضرردهی اقتصادی می شود، خاطرنشان کرد: دولت قبل، تعدادی از این دست کارخانجات را در نقاط مختلف کشور به بخش خصوصی واگذار کرد که ثمره اش بدبختی مردم و نابسامانی اقتصادی بود.

وی گفت: دولت گذشته در این تصمیمات غیرکارشناسی به هیچ عنوان به وضعیت اشتغال توجهی نداشت و تنها فکرش، رد بدهکاری‌های خود به بخش‌های خصوصی بود که در این بین ضرر چنین تصمیماتی تنها متوجه مردم بویژه جامعه کارگری بود.

نماینده بویراحمد و دنا در مجالس نهم و دهم شورای اسلامی به خدمات صورت گرفته برای فراهم کردن بسترهای اشتغالزایی در کارخانه قند یاسوج اشاره و بیان داشت: دولت تدبیر و امید هم اکنون این کارخانه را به سرمایه‌گذار بخش خصوصی واگذار کرده که این سرمایه‌گذار علاوه براینکه بومی منطقه بوده ، توانایی لازم جهت فراهم کردن فرصت های اشتغالزایی بیشتری را نسبت به دوران گذشته دارد.

زارعی افزود:‌ سیستم های فنی قدیمی کارخانه قند یاسوج بطور کامل تغییر و شاهد رونق و خوشحالی دوباره کارگران این کارخانه در آینده ای نه چندان دور خواهیم بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اجرایی نشدن مصوبه تطویل باند فرودگاه یاسوج در دولت گذشته اشاره و خاطرنشان کرد: تطویل باند فرودگاه یاسوج از مصوبات سفر اول دولت گذشته بوده که به هیچ عنوان اجرایی نشد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه مصوبه مذکور علاوه برآن که در آن دولت اجرایی نشد سبب بدبینی هایی در وزارت راه و شهرسازی نسبت به اجرای این پروژه نیز شد.

زارعی، ایمنی در نشست و برخواست هواپیما و فرود هواپیمای عظیم الجثه در فرودگاه یاسوج را از نتایج تطویل باند فرودگاه این شهر عنوان کرد.

وی گفت: در دولت تدبیر و امید این مصوبه نیز با تخصیص بودجه‌های مناسب در حال انجام است و امیدواریم بزودی این پروژه نیز به اتمام برسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز