خبرگزاری کار ایران

انصاری؛ نماینده اسبق مشهد در مجلس:

سخنگوی دولت باید از دستگاه‌های اجرایی مستقل باشد

نماینده اسبق مشهد در مجلس گفت: دولت باید یک ستاد اطلاع رسانه‌ای قوی داشته باشد و سخنگو نیز مستقل از دستگاه اجرایی باشد.

غلامرضا انصاری در گفت‌وگو با ایلنا با بیان اینکه عملکرد تیم رسانه‌ای دولت ضعیف است، افزود: اگر برای دولت به این میزان تهدید و بحران ایجاد می‌کنند حداقل باید یک ستاد اطلاع رسانه‌ای قوی در دولت وجود داشته باشد و سخنگو مستقل از دستگاه اجرایی باشد در حال حاضر دکتر نوبخت؛ رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی با مشکلات و برنامه‌های خاص خود درگیر است که در کنار آن مسئولیت سخنگویی، کار سنگینی است و معتقدم دولت در این مساله باید ورود پیدا کند و سخنگویی را از دستگاه‌های اجرایی جدا کند.

انصاری با اشاره به اینکه متاسفانه مردم از اقدامات مثبتی که دولت انجام داده اطلاع کافی ندارند، ادامه داد: دولت باید به سخنگوی مستقل و ستاد کارآمدی تجهیز شود که مطبوعات و افکار عمومی را رصد کند و آخرین دستاورد‌ها و اقدامات دولت را به موقع اطلاع‌رسانی کند.

فعالیت‌های سیاسی در کشور نهادینه شود

این عضو حزب اتحاد ملت درباره با ایجاد خانه احزاب گفت: یکی از کارهای اساسی که دولت باید انجام بدهد نهادینه کردن فعالیت‌های سیاسی در کشور است.

انصاری افزود: خانه احزاب می‌تواند زمینه‌ را در فضای سیاسی فراهم کند که احزاب شناسنامه‌دار و احزابی که بدنه قوی، کادر و اعضای کارآمد دارند بتوانند فعالیتشان را به صورت گسترده انجام دهند و انتخابات بی‌تردید به سمت جریان‌های لیستی و حزبی حرکت کند.

نماینده اسبق مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از نمایندگان مجلس انتظار می‌رود که تلاش کنند که در قانون انتخابات بازنگری کنند و انتخابات را به فرم حزبی نزدیک کنند.

حضور احمدی نژاد در انتخابات، عملکرد ضعیف دولت گذشته را آشکار می‌کند

انصاری درباره حضور احتمالی احمدی‌نژاد در انتخابات سال آینده افزود: امیدوارم صلاحیت احمدی‌نژاد تایید شود تا در زمان تبلیغات انتخاباتی بخشی از کارنامه ضعیف وی در طول ۸ سال آشکار شود.

وی یادآور شد: به صحنه آمدن احمدى‌نژاد در انتخابات حداقل می‌تواند با توجه به عدم اطلاع رسانی و عدم دسترسی مطبوعات به عمق تخلفات دولت گذشته، کارنامه عملکردی وی را آشکار کند تا مردم متوجه شوند که چه فاجعه‌اى به سر مملکت آمده است.

کد خبر : ۳۸۵۸۸۹