خبرگزاری کار ایران

معاون محیط‌زیست استان همدان:

آلودگی هوای امروز همدان و ملایر 4 برابر حد مجاز است

asdasd
کد خبر : ۳۸۲۰۱۴

در حال حاضر هوای اسدآباد و نهاوند به دلیل بروز ریزگردها در وضعیت بحران و هوای همدان و ملایر در وضعیت هشدار گزارش شده است.

به گزارش ایلنا از همدان، معاون نظارت و پایش اداره‌ کل حفاظت محیط زیست استان همدان امروز در جمع خبرنگاران منشأ این آلودگی را از نواحی غربی و کشور عراق خواند و افزود: بر اساس اطلاعیه سازمان هواشناسی این توده هوای آلوده تا ۲۴ ساعت آینده از استان خارج می‌شود.

وی اظهار داشت: این توده هوای آلوده تقریبا از اواخر روز پنج‌شنبه وارد استان شده و در ساعات ۳ بامداد به وضعیت بحرانی رسید و متاسفانه تا ۲۴ ساعت در سطح استان پایدار بود.

گفت: در حال حاضر غلظت آلودگی هوا در همدان ۱۹۸، نهاوند ۶۶۰، اسدآباد ۷۲۱ و ملایر ۳۶۶ میکروگرم بر متر مکعب است.

وی ادامه داد: غلظت ذرات در اسدآباد و نهاوند بیشتر از سایر نقاط استان  و حدود ۴ برابر بیشتر از حد استاندارد است.

معاون نظارت و پایش اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان همدان اظهار داشت: در ساعات اولیه صبح امروز غلظت آلودگی هوا در شهرستان نهاوند به ۵۲۲ میگروگرم بر مترمکعب نیز رسیده است.

دانش پژوه شهرستان اسدآباد را طی ۲۴ ساعت گذشته آلوده‌ترین منطقه استان عنوان کرد و گفت: از زمان ورود پدیده گردوغبار به استان، آلودگی هوا در شهرستان اسدآباد با غلظت ۹۰۰ میکروگرم بر مترمکعب و به عبارتی ۶ برابر حد استاندارد اندازه‌گیری شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز