خبرگزاری کار ایران

گزارش ایلنا از تشدید هوای آلوده در کرمانشاه؛

می‌خواهیم نفس بکشیم، میان ریزگردها/ اینجا هوا کم است!

دلم برای فرزندان مرزنشین کشورم می‌سوزد، کودکانی که در این هوای آلوده و غیرقابل تحمل می‌خواهند نفس بکشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کرمانشاه، دلم برای فرزندان مرزنشین کشورم می‌سوزد؛ کودکانی که از بدو تولد جای اینکه امیدشان را به زندگی بگشایند، چشم‌های‌ خود را به روی تیره‌گی، غبار، دود و پدیده شوم ریزگردها می‌گشایند.

دلم برای فرزندان مرزنشین سرزمینم می‌سوزد که جای استفاده از نور خورشید و لذت‌بردن از محیط‌زیست و مهر یزدان و هوای پاک، باید روزشان را با ذرات خفه‌کننده و کشنده ریزگردهای تیره و غبارآلود بگذرانند و شب‌ها را نیز با فکر و دغدغه اینکه فردا دوباره روز از نو و روزی از نو است، به صبح می‌رسانند.

قفل ریزگردها کی گشوده می‌شود؟

به راستی چه کسی باید جوابگوی این دغدغه‌ها و کور شدن چشم امید مردم و کودکان این دیار باشد؟ چرا کسی قفل این پدیده‌ شوم را نمی‌گشاید تا فرزندان و مردمان این خطه قهرمان‌پرور (غرب و جنوب)با روشنایی، مهر و هوای پاک آشتی کنند.

رجال سیاسی فراموشکار می‌شوند

هرگاه پای انتخابات و کاندیدا شدن رجال‌ سیاسی در انتخابات به میان می‌آید، حل مشکل ریزگردها به عنوان اولین دغدغه مطرح شده اما با تعطیلی دکان انتخابات صدای زنگ این مشکل خاموش شده و دغدغه‌های این‌چنینی جایشان را به سکوت می‌دهند و رجال سیاسی هم فراموشکار می‌شوند.

دغدغه‌ مردم برای هزینه‌های گزاف بیماری

بیایید هر فرصتی که برای ما پیش می‌آید سری به بیمارستان‌ها(بخش بیماری‌های خاص)بزنیم و ببینیم چقدر از هموطنان عزیز و همشهریان ما با مرگ دست و پنجه نرم کرده یا مرگ تدریجی را مزمزه می‌کنند و از انواع مختلف سرطان‌ سینه و ریه و کبد و....رنج می‌برند و شب و روزشان را برای درمان در بیمارستان‌ها سپری می‌کنند. این در حالی است که نه تنها رنج جسم را تحمل می‌کنند که باید دغدغه‌ هزینه‌های گزاف این بیماری را نیز متحمل شوند.

اینجاست که باید دولت‌مردان بی‌پروا، شجاعانه و دلسوزانه از حریم سلامت و زندگی مردم دفاع کنند و چون امانت مسئولیت خدمت‌گزاری مردم را عهده‌دار شده‌اند همیشه هشدار پیامبر اکرم(ص) را به یاد داشته باشند که فرمود: «هر کس صدای ندای مسلمانی را بشنود و به او یاری نرساند، مسلمان نیست».

مسئولان باید پاسخگوی مشکلات مردم باشند

مردم مرزنشین شهرهای مرزی غرب کشور به‌خصوص استان شهیدپرور کرمانشاه دوران 8 سال دفاع‌مقدس دین خود را جانی و مالی به اسلام و انقلاب ادا کرده‌اند پس شایسته نیست با دادن هزاران شهید بازهم آماج ریزگردهای‌‌مرزی و شاهد مرگ‌تدریجی عزیزان خود به دلیل نفس‌کشیدن ذرات‌سمی و آلوده‌ای باشند. اگر دولت‌مردان تلاش کنند می‌توانند هزینه‌های بیت‌المال را(به جای اینکه نصیب خاوری‌ها، زنجانی‌ها و... شود) برای بهبود سلامت مردم صرف کنند زیرا بی‌توجهی به این ضرورت نوعی بی‌مهری نسبت به مردم قدرشناس خطه غرب و جنوب است.

علاوه بر این مردم استان‌های غربی با دادن هزاران شهید در 8 سال دفاع‌مقدس هنوز قربانی می‌دهند و طلایه‌داران در این زمینه هستند. آیا مردم محروم از امکانات این دیار، حتی حق نفس کشیدن هوای پاک را هم نداریم؟ می‌خواهیم نفس بکشم...

کد خبر : ۳۸۱۷۷۶