خبرگزاری کار ایران

صادق زیباکلام در دیلم:

میلیاردها دلار سرمایه‌گذاری دولت قبل در کشورهای ضعیف به چه سرنوشتی دچار شد؟!

asdasd
کد خبر : ۳۸۱۰۱۵

همایش نکوداشت 24 خرداد، عصر امروز در شهرستان دیلم با حضور صادق زیباکلام برگزار شد.

به گزارش ایلنا از بوشهر، در این همایش، صادق زیباکلام با بیان اینکه در عرصه سیاست خارجی، دولت روحانی سیاستی را دنبال می‌کند که بعد از جنگ توسط دولت‌های هاشمی و خاتمی دنبال شد، گفت: این سیاستی بود که تنش‌زدایی و نمایش چهره‌ای متفاوت از ایران را دنبال می‌کرد.

زیباکلام افزود: بعد از برجام تلاش زیادی شد تا شرایط سرمایه‌گزاری خارجی در حوزه صنایع و انرژی فراهم شود اما اقداماتی صورت‌گرفت که این تلاش‌ها راه به جایی نبرد. از سوی دیگر، آن طرف دنیا بعضی‌ها مانند جمهوری‌خواهان تندرو که به کمتر از نابودی جمهوری اسلامی راضی نیستند از آن اقدامات استقبال می‌کنند.

زیباکلام ادامه داد: دولت روحانی هم باید مقابل تندروی‌های داخلی و هم در تقابل با تندروهای خارجی، تصمیمات مناسب را اتخاذ کند تا سیاست تنش‌زدایی را به پیش ببرد و این کار اصلا آسان نیست.

وی یادآور شد: مشخص نشد میلیاردها دلار سرمایه‌گذاری دولت‌قبل در کشورهای ضعیف و کوچک به چه سرنوشتی دچار شد؟! دولت قبل می‌گفت ما وارد حیات خلوت آمریکا شده‌ایم.

زیباکلام با اشاره به معضل بیکاری گفت: زمانی افق برای بیکارها روشن می‌شود که کشور در رونق اقتصادی باشد اما در حال حاضر کشور دچار رکود اقتصادی است.

وی در ادامه افزود: در حوزه داخلی مهم‌ترین مشکل کشور بیکاری است . وزیر کشور می‌گوید 3/5 میلیون نفر بیکار داریم اما بعضی کارشناسان ملاک‌های وی را زیر سوال می‌برند در حالیکه به نظر من رقم واقعی بسیار بیشتر از این است .

زیباکلام همچنین متذکر شد: برای بررسی و تحلیل عملکرد دولت راهی نداریم جز این‌که شرایط را هنگام روی کار‌آمدن دولت محاسبه کنیم. باید مولفه‌هایی چون اختیارات رئیس‌جمهور‌، قیمت نفت و شرایط منطقه لحاظ شود.

وی در پایان تاکید کرد: در عرصه بین‌الملل، صرف‌نظر از اینکه تقصیر چه کسی بوده، مشکلات دولت‌فعلی بسیار بیشتر از زمان دولت قبل است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز