خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان خبرداد:

افزایش صادرات مواد نفتی از بنادر هرمزگان

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: صادرات مواد نفتی از بنادر هرمزگان از ابتدای سال تاکنون به بیش از دو برابر افزایش یافته است.

به گزارش ایلنا، مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: در این مدت بیش از دو میلیون و 900 هزار تن کالای نفتی از بنادر استان به خارج از کشور صادر شده است. 

ابراهیم ایدنی افزود: در این مدت بیش از پنج میلیون و 800 هزار تن کالای غیر نفتی هم صادر شد که 83 درصد بیش از مدت مشابه پارسال است.

وی میزان تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی و غیر نفتی را از ابتدای امسال تاکنون 16 میلیون و 800 هزار تن اعلام کرد و گفت: در این مدت بیش از 41 هزار و 600 تن انواع مشتقات و فرآورده های نفتی از طریق پایانه های بنادر استان ترانزیت شده است. 

ایدنی همچنین تعداد شناورهای ورودی به بنادر تجاری استان را هزار و 400 فروند اعلام کرد و افزود: از این میزان ، 851 فروند شناور بالای هزار تن و پنج هزار و 560 فروند ، زیر هزار تن وزن داشته اند.

وی با اشاره به رونق تردد شناورها به بنادر تجاری استان گفت: پهلوگیری شناورها در این مدت ، در مجموع 27 درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال است. 71 بندر تجاری در هرمزگان فعال است.

هرمزگان با 2 هزار و238 کیلومتر ساحل از دریایی عمان تا تنگه هرمز و خلیج فارس به کشتی های عبوری خدمات می دهد.

کد خبر : ۳۸۰۸۷۴