خبرگزاری کار ایران

از نیمه شب گذشته آغاز شد؛

حرکت خودجوش مردم فارس برای مهار آتش در پاسارگاد

asdasd
کد خبر : ۳۷۹۰۹۹

پس از آنکه از صبح دیروز آتش به جان حدود ۲۵۰۰ هکتار از جنگل‌های منطقه تنگ بلاغی پاسارگاد که در آن درختانی با عمر ۲۰۰ ساله وجود دارد، افتاد حرکت خودجوش مردم فارس برای مهار این آتش از نیمه شب دیروز آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، پس از انتشار خبر وقوع آتش‌سوزی در این منطقه از استان از ظهر دیروز در فضای مجازی و اعلام نیاز به کمک فرماندار پاسارگاد برای مهار این آتش، گروه های مختلف مردمی از شیراز، ارسنجان، مرودشت و خرم بید به طور خودجوش عازم منطقه پاسارگاد شدند.

این در حالی است که به دلیل کوهستانی بودن منطقه و عدم دسترسی آسان به محل وقوع آتش سوزی خودروهای آفرود از شیراز و چند شهرستان دیگر نیز برای رساندن نیروی انسانی به منطقه عازم پاسارگاد شده اند.

فرماندار پاسارگاد با تایید حضور گسترده مردمی برای کمک به نیروهای امداد رسان در این منطقه از اعلام درخواست کمک ملی برای مهار آتش سوزی جنگل‌های تنگ بلاغی پاسارگاد خبر داد.

طاهر ایزدی بامداد امروز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایلنا، افزود: متاسفانه وسعت آتش سوزی به حدی است که تا این لحظه با توجه به حضور گسترده و تلاش های فراوان موفق به مهار آتش نشدیم.

وی ادامه داد: درخواست کمک ملی داده شده و مسئولان نیز قول مساعد داده اند که صبح هواپیما و بالگرد به منطقه اعزام شود.

فرماندار پاسارگاد تصریح کرد: در فضای مجازی گروه های مختلفی تشکیل شده و مردم از سراسر استان فارس برای کمک اعلام آمادگی کرده اند

ایزدی افزود: در حال حاضر بیش از ۵۰۰ نفر در منطقه حضور دارند اما به دلیل نامناسب بودن منطقه مهار آتش مشکل است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز