خبرگزاری کار ایران

استاندار فارس در مراسم افتتاحیه جام جهانی کشتی فرنگی در شیراز:

پیوند جوانمردی با فرهنگ ایرانی نا گسستنی است

استاندار فارس گفت: جوانمردی پیوندی ناگسستنی با فرهنگ ایران زمین دارد و بخش تفکیک ناپذیر فرهنگ ملی و دینی ایرانیان است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، محمد علی افشانی در مراسم افتتاحیه مسابقات کشتی فرنگی 2016 شیراز با گرامی داشت حضور تیم های شرکت کننده در این دوره از مسابقات، گفت: شما به شهری آمده اید که در دو هزار و 500 سال قبل پایتخت ایران بوده است و به عنوان شهری مذهبی، فرهنگی، ادبی و تاریخی، مهد تمدن ایران زمین به شمار می رود.

وی با اظهار امیدواری نسبت به این که قهرمانان کشتی، پهلوان نیز باشند، ادامه داد: فرهنگ عیاری و جوانمردی جزئی از فرهنگ سرزمین ایران است.

استاندار فارس با اشاره به این که الگوی پهلوانان و قهرمانان ایران، جوانمرد تمام اعصار و  قرون و مولای متقیان، حضرت علی(ع) است، گفت: آن حضرت در بزرگ ترین نبرد تاریخ زمانی که حریف او را به خشم آورد از کشتن او درگذشت و فرمود: 

افشانی ادامه داد: الگوی دیگر ما در داستان ها رستم است که قهرمان ملی ما به شمار می رود و در مبارزه با دیو و پلشتی زبانزد و الگو است .

وی جهان پهلوان تختی، قهرمان و پهلوان بزرگ ایران زمین را به دلیل اخلاق نیکو پهلوانی همواره الگوی کشتی گیران ایران دانست و خطاب به کشتی گیران ایرانی، تاکید کرد: از شما که تاکنون فرهنگ جوانمردی ایرانی را معرفی کرده اید انتظار داریم که همچنان در میدان اخلاق، افتخار ملت خود باشید و در میدان مبارزه نیز  قهرمان و پهلوانان این میدان باشید و شادی ملت ایران و خوشحالی تماشاگران را رقم بزنید.

کد خبر : ۳۷۲۹۰۸