خبرگزاری کار ایران

نیک‌اقبالی:

سودجویان جنگل‌های کهگیلویه و بویراحمد را به آتش می‌کشند

asdasd
کد خبر : ۳۷۰۷۶۹

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تشریح وضعیت آتش‌سوزی جنگل‌ها در این استان اظهارداشت: سودجویان، جنگل‌های کهگیلویه و بویراحمد را به آتش می‌کشانند.

به گزارش ایلنا از یاسوج، پژمان نیک‌اقبالی جمعه عصر در آیین افتتاح جشنواره بین‌المللی فیلم سبز در یاسوج گفت: من فکر می‌کنم گذشتگان ما مرزهای این استان را براساس جنگل‌ها و کوهستان‌ها مشخص کردند و فکر می‌کنم برگ برنده ما در آینده نیز همین باشد.

وی با بیان اینکه اکنون استان‌های صنعتی دچار بی‌آبی شده‌اند، خاطرنشان کرد: بخاطر همین صنعت است که اکنون آنان برای آبی برای خوردن هم ندارند.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود:اگر قرار است گردشگری به این استان  بیاید و فقط ردپای آن گردشگر و یا آشغال مصرفی وی را ببینیم و جمع کنیم سودی برای ما ندارد.

نیک‌اقبالی با تاکید بر اینکه اقتصاد مردم باید با گردشگری عجین شود، ادامه داد: برای صیانت بیشتر از گونه‌های گیاهی و جانوری باید تلاش دوچندان کرد. باید به گونه‌های نادر گیاهی دنا به عنوان یک نماد توجه کرد. متاسفانه در این‌حوزه تاکنون شاهد تلاشی نبوده‌ایم.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه وبویراحمد به تشریح آتش‌سوزی‌های جنگل‌ها و عرصه‌های منابع‌طبیعی در سال‌گذشته پرداخت و یادآورشد: برخی جنگل‌های ما بخاطر سوء‌استفاده سودجویان در این استان به خاکستر تبدیل شد.

نیک‌اقبالی گفت: امکانات مقابله با خاموش‌کردن آتش‌سوزی‌ها در سال‌جاری نسبت به سال گذشته بیشتر شده اما نیازمند همکاری همگان هستیم.

وی تاکید کرد: کهگیلویه و بویراحمد در آینده بخاطر عرصه‌های منابع‌طبیعی و زیست‌محیطی جایگاه خود را در کشور پیدا می‌کند.

سید اسدالله هاشمی نیز در این آیین گفت: سطح عرصه‌های زیست‌محیطی کهگیلویه و بویراحمد ۳۱۲ هزار هکتار است که در آن‌ گونه‌های مختلف و نادر گیاهی و جانوری وجود دارد.

وی با بیان اینکه ۲۵ درصد گونه گیاهی کشور در کهگیلویه و بویراحمد است، اظهارداشت: بخشی‌نگری نمی‌تواند در صیانت از عرصه‌های زیست‌محیطی به تنهایی موثر باشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد از تخریب برخی عرصه‌های زیست محیطی این استان اظهار نگرانی کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز