خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل مجمع خیران مدرسه‌ساز استان آذربایجان‌غربی:

سال گذشته ۳۵ مدرسه توسط خیرین در آذربایجان‌غربی کلنگ‌زنی شد

مدیر عامل مجمع خیران مدرسه‌ساز استان آذربایجان‌غربی گفت: سال گذشته، احداث ۳۵ مدرسه توسط خیرین در آذربایجان‌غربی کلنگ‌زنی شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ارومیه، «علی آخوندیان» امروز در آیین هجدهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان آذربایجان غربی در ارومیه با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۶۰ هزار نفر در مدارس خیری استان تحصیل می‌کنند؛ اظهار کرد: این خود سبب کاهش تراکم دانش‌آموزان در کلاس‌های درس شده است. 

مدیر عامل مجمع خیران مدرسه‌ساز استان آذربایجان‌غربی گفت: خیران مدرسه‌ساز استان از سال‌های گذشته یک هزار و هشت مدرسه در قالب پنج هزار و ۲۰۰ کلاس درس را متعهد شده و در این باره تاکنون ۵۰۵ مدرسه آماده تحویل به آموزش و پرورش شده است. 

وی تصریح کرد: در سال گذشته برای رفع کمبود فضاهای آموزشی ۴۸ مدرسه با ۲۴۵ کلاس درس در استان ساخته شده و سال ۹۴ نیز ۳۵ مدرسه با ۱۵۴ کلاس درس در آذربایجان‌غربی کلنگ زنی شده است. 

آخوندیان بیان کرد: امید است با همت خیران مدرسه‌ساز در آینده نزدیک شاهد رفع کمبود فضاهای آموزشی در استان آذربایجان غربی باشیم. 

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه هم‌اکنون وهابی‌های عربستان سعودی راه حجاج ایرانی را برای زیارت خانه خدا بسته‌اند خیران می‌توانند هزینه آن را صرف مدرسه‌سازی کنند و یا اینکه پس از برگشت از مکه هزینه رستوران و ولیمه را برای آینده دانش‌آموزان این دیار هزینه کنند. 

مدیر عامل مجمع خیران مدرسه‌ساز استان آذربایجان‌غربی افزود: باید طوری فرهنگ‌سازی شود که هزینه‌های مربوط به خرید دسته‌گل در مراسمات مربوط به فوت اموات نیز صرف تجهیز یا تعمیر مدارس شود.

کد خبر : ۳۷۰۳۳۴