خبرگزاری کار ایران

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور در زنجان تاکید کرد:

ورود کارگران به عرصه‌ سیاسی یک آفت برای تشکل‌های کارگری است

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور در زنجان با بیان اینکه ورود کارگران به عرصه‌های سیاسی یک آفت برای تشکل‌های کارگری است، گفت: تشکل‌های کارگری ماهیت صنفی دارند باید از ورود به عرصه‌های سیاسی پرهیز کنند.

به گزارش خبرنگارایلنا از زنجان، غلامرضا عباسی، روزگذشته در کارگاه آموزشی بهبود عملکرد تشکل‌های کارگری و کارفرمایی کشور در زنجان، با اشاره به تعامل مناسب دولت یازدهم با تشکل‌های کارگری و کارفرمایی اظهار داشت: در شرایط کنونی تشکل‌های کارگری آمادگی همراهی دولت را در تحقق اقتصاد مقاومتی دارند.

عباسی، با بیان اینکه یکی از راه‌های توانمند سازی جامعه کارگری کشور پیوستن ایران به کنوانسیون ۸۷ آزادی تشکل‌های کارگری در سازمان بین المللی کار و کنوانسیون ۹۸ حق سازمان دادن و مذاکره جمعی است، افزود: اجرایی نشدن سند ملی کار شایسته در سال ۸۹ با وجود اینکه مولفه‌های مطلوبی در حوزه کار و کارگری را در خود گنجانده منجر به حل نشدن برخی مسائل کار در کشور شده است.

وی، در ادامه با اشاره به ضرورت پر رنگ شدن مکانیسم سه جانبه گرایی در کشور، تاکید کرد: مشارکت تشکل‌های کارگری در تصمیم گیری‌ها و تصمیم سازی‌ها به صورت عملی محقق ضروری است.

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور، با اشاره به وجود ظرفیت توسعه کمی و کیفی هرچه بیشتر تشکل‌های کارگری و کارفرمایی درکشور، تصریح کرد: در کشور نیازمند تشکل‌های بزرگ، پویا و توانمند هستیم.

عباسی، با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی متعلق به اقشار مختلف جامعه کارگری است، افزود: این مجموعه باید توسط کارگران مدیریت شود.

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور در این زمینه اضافه کرد: پیگیری مطالبات به حق و اعتراضات رسمی وجمعی تشکل‌های کارگری از حقوق اساسی آنان در جامعه است.

عباسی، در پایان ورود کارگران به عرصه‌های سیاسی را یک آفت برای تشکل‌های کارگری برشمرد و گفت: تشکل‌های کارگری ماهیت صنفی دارند باید از ورود به عرصه‌های سیاسی پرهیز کنند.

کد خبر : ۳۶۹۳۸۰