خبرگزاری کار ایران

"سیاه‌چادرهایی" که "سیاه‌نمایی" شد؛

نمایش تصویر مخدوش و ناقص خندوانه از کرمانشاه

asdasd
کد خبر : ۳۶۰۵۳۷

برنامه پرمخاطب خندوانه در بخشی از برنامه خود در چند دقیقه تصویر مخدوش و ناقصی از کرمانشاه را به نمایش گذاشت که بیشتر جنبه سیاه نمایی از این استان را داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کرمانشاه، برنامه پر مخاطب خندوانه در برنامه هفته گذشته خود به تاریخ پانزدهم فروردین 95 در آیتم حضور واحد سیار"خندوانه" در شهرها و استان های کشور که با اجرای بهروز بقایی به روی آنتن خنداونه می رود تصویر ناقص و مخدوش از کلانشهر کرمانشاه به نمایش گذاشت و این مرکز استان را که بیش از یک میلیون و دویست هزار نفر جمعیت را در خود جای داده است در حد چند "سیاه چادر" و آن هم در دور افتاده‌ترین نقاط به نمایش گذارد.

اینکه استان کرمانشاه همانند سایر استان‌های کشور از روستاها، بخش‌ها و ایلات و عشایر مختلف تشکیل شده است کوچکترین تردیدی وجود ندارد بلکه تمامی این اقوام و نوع و شیوه زندگی آنان برای تمام مردم کشور خاصه کرمانشاهیان از حرمت و  ارزش گذاری در خور توجهی برخوردار هستند.

اما اگر تمام یک استان و یا مرکزیت آنرا در حد چند سیاه چادر و آنهم در دورافتاده ترین و صعب العبور ترین مناطق به تصویر کشیده و صرفا با پوشیدن لباسهای محلی و آنهم نه به طور کامل کلان شهری همانند کرمانشاه را به تصویر کشیدن تا حدود بسیاری زیادی کم لطفی و بی مهری به مردمی است که در اوج محرومیت روزگار گذارنده و زخم های باقیمانده از 8 سال جنگ تحمیلی همچنان در پیکره  این استان عظیم و مردم آن به چشم می خورد اگر چه نمی توان تولید کنندگان و دست اندرکاران و برنامه خندوانه را مقصر مخدوش نشان دادن و ناقص به تصویر کشیدن کلان شهر کرمانشاه دانست، اما ای کاش مسئولان این برنامه اندکی مطالعه و تحقیق در خصوص ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های این استان داشتند و پیش از آنکه مثلا سیاه چادرهایی را در مناطق دور افتاده به تصویر بکشند ابتدا شهرستان کرمانشاه و سایر شهرهای این استان پهناور و امکانات موجود در این استان همانند ابینه تاریخی، آثار باستانی، تفرجگاه‌ها، واحدهای تولیدی و صنعتی بزرگراه‌ها و خیابان‌ها و ساختار شهری  را به نمایش گذاشته و سپس به سراغ  سیاه چادرها بروند .

همانند تولیداتی که در شهرهای شیراز و اصفهان و تبریز و مشهد و...  انجام می دهند، در این میان شاید مهمترین تقصیر و کوتاهی متوجه مسئولان فرهنگی و... باشد که  قطعا تولید کنندگان برنامه پر مخاطب خندوانه برای تهیه این گزارش ابتدا با ایشان هماهنگ شده اند و سپس بهروز بقایی و اتوبوس خندوانه اش به آن مناطق  سفر کرده اند.

به هر حال همان دو دقیقه نمایش مخدوش از کلان شهر کرمانشاه کافی است که بیش از میلیون‌ها ایرانی اعم از مردم عادی و سرمایه گذاران در داخل و خارج که شاید آشنایی با کرمانشاه نداشته باشند؛ پیش خود بگویند که این روستای دورافتاده با چند سیاه چادر چگونه به عنوان یک مرکز استان و کلان شهر انتخاب شده است؟

استانی که هشت سال جنگ تحمیلی را با اهدای هزاران شهید و جانباز و ایثارگر قهرمانانه پشت سر گذاشت تا جوانانش در اوج بیکاری به سر ببرند و مردمانش محرومیت های بسیاری را تحمل کنند، سرمایه گذاران تمایلی به حضور در آن نداشته باشند و از همه مهمتر همواره و در همه ادوار دولت‌ها به عنوان آخرین مقصد سفرهای استانی قرار بگیرد!!.

براستی چه کسانی مسئول این همه عقب نگاه داشته شدن این استان و مردمانش می باشند؟! آیا می‌توان به تغییر نگرش به این استان امیدوار بود؟!!.

گزارش: سید وحید حسینی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز