خبرگزاری کار ایران

مدیر گروه بهداشت استان مرکزی خبر داد:

تعطیلی و معرفی به دادگاه 238 واحد عرضه مواد غذایی متخلف در استان مرکزی

asdasd
کد خبر : ۳۶۰۲۳۰

مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه ای مرکز بهداشت استان مرکزی از معرفی به دادگاه 158 واحد متخلف و تعطیلی 80 واحد دیگر خبر داد .

به گزارش ایلنا از اراک، حسن مهرعلی با اعلام این خبر گفت: فعالیت طرح بسیج سلامت نوروزی هرساله از اول اسفند تا 18 فروردین به مرحله اجرا در می آید که در اجرای این طرح امسال روزانه 19 اکیپ از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن بین راهی و عمومی بازدید به عمل آوردند و 16 طرح ضربتی همچنین 14 بازرسی مشترک با سایر ادارات نیز انجام شد .

مهرعلی با بیان این که در بازرسی های انجام شده ضمن نمونه‌برداری از مواد غذایی و آب آشامیدنی اکیپ های بازرسی برای واحدهای متخلف اخطاریه و برای برخی واحدها کارت بهداشتی صادر کرده اند افزود : در این مدت 362 مورد از غذاهای سنتی و 100 مورد از مواد غذایی صنعتی نمونه‌برداری شد و 649 مورد نیز آب آشامیدنی مراکز از نظر میکروبی و 5375 مورد از نظر کلر سنجی نمونه گیری شد  که در این بازرسی‌ها 680 اخطاریه بهداشتی و 3 هزار و 333 کارت بهداشتی برای کارکنان مراکز تولید و تهیه مواد غذایی صادر شد.

وی در ادامه از کشف 11هزار و 872 کیلوگرم مواد غذایی فاسد در سطح استان خبر داد و گفت: مواد غذایی فاسد مکشوفه با حکم قضایی معدوم شده است .

مدیرگروه بهداشت محیط و بهداشت حرفه ای مرکز بهداشت استان مرکزی اجرای طرح را در نظارت بر عرضه مواد غذایی توسط دستفروشان نیز عنوان کرد و گفت : در این مدت با 221 دستفروش دوره گرد نیز برخورد شده و 160مورد نیز به شکایات مردمی در موارد مختلف رسیدگی شده است . وی نواقص بهداشتی را بیشترین علت تذکر و تعطیلی و جریمه واحدهای متخلف برشمرد .

مهرعلی در پایان نمونه برداری از آب 56 استخر و کلرسنجی آب 136 استخر در سطح استان را از دیگر اقدامات ستاد طرح نوروزی مرکز بهداشت استان اعلام کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز