خبرگزاری کار ایران

محمود احمدی:

۱۴ هزار نفر در خراسان‌رضوی تحت پوشش بیمه بیکاری هستند

asdasd
کد خبر : ۳۶۰۰۲۳

مدیر کل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خراسان رضوی گفت: ۱۴ هزار نفر در سطح استان تحت پوشش بیمه بیکاری قرار دارند.

گزارش ایلنا، محمود احمدی در نشست شورای هماهنگی مدیران زیر مجموعه اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی که عصر امروز در مرکز آموزش هتلداری و گردشگری شهید آوینی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: مهم‌ترین علت بیکاری استان مربوط به عدم تطبیق رشته‌های تحصیلی برای ورود به بازار کار است، به همین علت نرخ بیکاری در زمستان ۹۴ روند صعودی پیدا کرد طوری که نرخ بیکاری از میانگین کشوری بیشتر شد که در این خصوص تمهیدات لازم اندیشیده شد.

مدیر کل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خراسان رضوی با بیان اینکه ۱۴ هزار نفر در سطح استان تحت پوشش بیمه بیکاری قرار دارند، افزود: ۶ هزار و ۷۵۴ واحد صنفی صنعتی، مواد غذایی، کارگاه های کوچک و ... در سطح استان فعال هستند، به عبارتی واضح تر بیش از ۹۰ درصد واحدهای ما در سطح استان توسط بخش خصوصی اداره می شوند.

در ادامه رمزی؛ مدیرکل بیمه سلامت استان خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: در سال ۹۲ توانستیم ۲۰۰ درصد از هزینه درمانی استان را به طور قانونی تحت پوشش قرار دهیم و علی‌رغم آن که در طرح تحول نظام سلامت سرانه ۶ درصدی پیش بینی شده بود عملا بین هزینه درمان و بودجه دریافتی شاهد اختلاف بودیم، به طوری که تعادل هزینه درمان و بودجه تخصیص یافته از تعادل خارج شد.

وی افزود: در طرح تحول نظام سلامت در کل کشور ۲۰۰ درصد بودجه تدارک دیده شده بود که از این میان ۸۰ درصد را باید دولت تقبل می کرد و مابقی آن را هم کارمندان و سایر اقشار اداری پرداخت می کردند حال آن که در استان خراسان ۱۳ درصد هزینه درمان را دولت به دلیل کمبود بودجه تقبل کرد.

رمزی اظهار کرد: مشکل اصلی ما بدهی های باقی مانده از سال ۹۳ بود که به سال ۹۴ تحمیل و متاسفانه این بدهی ها به سال ۹۵ موکول شد، به عبارتی شفاف تر سازمان بیمه سلامت استان با بدهی ۶ هزار میلیاردی مواجه است.

مدیرکل بیمه سلامت استان خراسان رضوی ادامه داد: تمامی استان‌ها با مشکل بدهی مواجه هستند اما این معضل در استان های بزرگ نمود بیشتری دارد، با این حال سازمان بیمه سلامت استان در مراکز بهداشت شهرستان‌ها مشکلی ندارد اما بیشتر مشکلات مربوط به سطح ۲ و ۳ یعنی بیمارستان‌های بزرگ و مراکز بخش خصوصی است.

در بخش دیگری از نشست، داستانی؛ مدیر درمان تامین اجتماعی اظهار کرد: سال گذشته به سازمان تامین اجتماعی استان اعتباری بالغ بر ۷۰۰ میلیارد تومان اختصاص یافت که ۶۳۰ میلیارد تومان به صورت مستقیم در زمینه طرف‌های قرارداد سازمان هزینه شد.

وی ادامه داد: بخش درمان تامین اجتماعی ۲ میلیون و ۶۱۰ هزار نفر را در سال ۹۴ به صورت رایگان تحت حمایت خود قرار داد، همچنین به ۵۳ هزار نفر خدمات بستری رایگان ارائه شد و ۳ هزار و ۸۰۰ نفر تحت عمل جراحی رایگان قرار گرفتند.

داستانی با اشاره به انعقاد قرارداد ۳ جانبه بین سازمان تامین اجتماعی، وزارت بهداشت و بانک رفاه یادآور شد: این قرارداد به روز شده و علاوه بر آن با کلیه مراکز دانشگاهی و دولتی تعهد به پرداخت ۶۰ درصدی هزینه ها کرده ایم.

مدیر درمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه بخش درمان تامین اجتماعی در بخش‌خصوصی با تاخیر پرداخت مواجه است، یادآور شد: در خصوص بحث توسعه، پروژه درگز را در بهمن‌ماه سال ۹۴ کلنگ‌زنی کرده ایم که امیدواریم با پیگیری های لازم این پروژه وارد فاز اجرایی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز