خبرگزاری کار ایران

وزیر اطلاعات:

عده‌ای در مذاکرات هسته‌ای چوب لای چرخ دولت می‌گذاشتند/ علت افت علمی، اخراج استادان با تجربه در گذشته بود

وزیر اطلاعات گفت:در خصوص عملکرد تیم مذاکره کننده که انتظار همکاری می رفت نه تنها همکاری نشد بلکه عده ای چوب لای چرخ می گذاشتند و وزیر امور خارجه را خائن و نفوذی خطاب کردند، ولی به هر سختی که بود و با حمایت ها و هدایت های مقام معظم رهبری مذاکرات نتیجه داد و امروز شاهد فن آوری و غنی سازی اورانیوم در خاک کشور هستیم ،مسله ای که دنیا هم آن راپذیرفته و به رسمیت شناخته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، حجت‌الاسلام سید محمود علوی که در دیدار با مردم بخش چاه ورز در جنوب فارس سخن می‌گفت، افزود: دولت تدبیر و امید، کشور را در سخت‌ترین شرایط تحویل گرفت.

وی با اشاره به برخی صحبت‌های مطرح شده در خصوص افت تولید علم در کشور گفت: اگر کشور دچار افت علمی شده دلیل آن اخراج استادان با تجربه و استخوان دار است که هر کدام به نوعی در گذشته کنار گذاشته شدند.

علوی افزود: تبعات این تصمیم شش ماه تا یکسال قابل جبران نیست بلکه سال‌ها زمان خواهد برد تا این خسران و زیان جبران شود.

 وزیر اطلاعات در ادامه برگزاری انتخابات در کشور اشاره کرد و افزود: در حالی‌که یکی از سالم‌ترین انتخابات در کشور برگزار شد و مردم با شور و شعور در انتخابات شرکت کردند. عده قلیلی دست به حرکت‌های نامطلوب زدند، تهمت زدند و لیست مورد اقبال عمومی را لیست انگلیسی معرفی کردند.

علوی با بیان اینکه تهمت و افترا این عده قبل از هر چیز متوجه شورای نگهبان بود، افزود: ادعای آن‌ها یعنی تایید افراد مورد وثوق انگلیس توسط شورای نگهبان.

او با اشاره به رفتار عقلانی و آگاهانه مردم در انتخابات گفت: خوشبختانه در این دوره مردم با رفتار عاقلانه و خردمندانه خود نشان دادند که به اوج بلوغ سیاسی رسیده‌اند و می‌توانند فرد مورد علاقه خود را در فضایی امن انتخاب کنند.

علوی در بخش پایانی سخنان خود به امنیت کشور اشاره کرد و گفت: در حالی‌که از اطراف ما بوی باروت به مشام می‌رسد، ما در کمال آرامش و امنیت کامل هستیم و این به همت تلاش گسترده سربازان گمنام امام زمان (عج) است که خواب راحت از چشمان خودشان می‌گیرند تا ما شب راحت بخوابیم و روز در کمال آرامش کار کنیم. همه دستگاههای امنیتی در خلق این امنیت سهیم هستند.

کد خبر : ۳۵۶۷۴۲