خبرگزاری کار ایران

سفیر هند در حرم مطهر امام رضا(ع)؛

هنرهای به کار رفته در حرم مطهر انسان را شیفته خود می‌کند

asdasd
کد خبر : ۳۵۱۷۶۲

سفیر هند در ایران به حرم مطهر رضوی مشرف و از فعالیت های آستان قدس رضوی بازدید کرد.

به گزارش ایلنا، سائوراب کومار با بیان اینکه برای اولین بار به مشهد و حرم مطهر علی بن موسی‌الرضا(ع) مشرف می‌شوم، گفت: این مکان مقدس بسیار هنرمندانه ساخته شده و با حضور در این مکان مقدس، احساس معنوی به انسان منتقل می‌شود.

وی با بیان اینکه به مدت 6 ماه است به عنوان سفیر هند در ایران فعالیت می‌کند، ابراز کرد: مردم ایران بسیار مهربان و مهمان‌نواز هستند و مشترکات فرهنگی، تاریخی و هنری زیادی با مردم هند دارند.

کومار ادامه داد: من علاقه زیادی برای دیدن حرم مطهر علی بن موسی‌الرضا(ع) داشتم و خوشحالم که امروز در اینجا حضور دارم و شیفته این مکان مقدس شدم.

وی کتابخانه مرکزی آستان‌قدس رضوی را یک پایگاه علمی بسیار ارزشمند دانست و گفت: وجود کتاب های متنوع در حوزه‌های مختلف تاریخی، هنری و جغرافیا همچنین وجود بیش از چندین  هزار نسخه کتاب‌های خطی این کتابخانه را از سایر کتابخانه‌های موجود در جهان متمایز ساخته است.

سفیر هند در ایران در حاشیه بازدید از مرکز نمایشگاه‌ها و همایش‌های آستان‌قدس رضوی افزود: برای من جالب بود که این آستان مقدس برای رفاه حال مردم فعالیت‌های ارزشمندی در زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی، پزشکی و ورزشی انجام داده است.

وی به هنرهای به کار رفته در حرم مطهر اشاره کرد و ادامه داد: این آستان مقدس فعالیت‌های هنری مشترک زیادی با اماکن مقدسه عراق همچون کربلا، نجف انجام می‌دهد که در نوع خود بی‌نظیر است.

«سمریتی سریواستاو» همسر کومار در حاشیه این بازدید فعالیت‌های هنری ایرانیان را جذاب دانست و گفت: چندین سال پیش به اصفهان سفر کرده و معماری و هنر ایرانیان در این شهر را از نزدیک دیده ام اما معماری و زیبایی‌ها به کار رفته در حرم مطهر امام رضا(ع) متفاوت است و انسان را تسخیر می‌کند.

سائوراب کومار، سفیر هند در ایران به همراه همسر به حرم مطهر علی بن موسی‌الرضا(ع) مشرف و از کتابخانه‌مرکزی، موزه فرش و مرکز نمایشگاه‌ها و همایش‌های آستان‌قدس رضوی بازدید کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز