خبرگزاری کار ایران

نادری‌یکتا در گفت‌وگو با ایلنا:

همیاری با دولت منافاتی با نظارت بر قوه مجریه ندارد

در پسابرجام؛ نمایندگان باید بتوانند در جهت عملی شدن بهتر موضوعات و محورهای اقتصادی به دولت یاری برسانند اما این موضوع نباید به معنای همیاری کامل مجلس با دولت تلقی شود و به نوعی باید نظارت بر قوه مجریه بدون مماشات صورت پذیرد.

«علیرضا نادری‌یکتا» رئیس شورای سیاستگذاری جبهه تدبیر و توسعه ایران اسلامی استان خوزستان در مورد شاخصه‌ کاندیداها در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا ابراز کرد: مشخصه‌هایی که در خصوص نامزدها از سوی جبهه تدبیر و توسعه معین شده است عموماً به قوانین و مقررات و حفظ ارزش‌ها مربوط می‌شود. به گونه‌ای که ما معتقدیم نامزد مربوطه باید از بطن مردم بیرون آمده باشد تا تمامی مشکلات منطقه جغرافیایی اعم از مرکز استان و شهرستان‌ها را به خوبی بشناسد و نهایتاً بتواند با یک برنامه‌ریزی منسجم و کارآمد آن را اجرایی کند.

وی اضافه کرد: تعاملی با مابقی نمیندگان به وجود آمده است تا بتوانند علاوه بر نظارت بر روی نحوه اجرای قوانین در تصویب آن کمک کرده تا به ورطه اجرایی شدن درآید که به نوعی بحث نظارت بر امور اجرایی در این بین بیش از پیش جلوه خواهد کرد.

در مورد توسعه اقتصادی باید بگوییم که این موضوع همانطور که از نام جبهه تدبیر و توسعه پیداست؛ در حالت فعلی یکی از مبانی این جریان به شمار می‌رود. چراکه در پسابرجام؛ نمایندگان باید بتوانند در جهت عملی شدن بهتر موضوعات و محورهای اقتصادی به دولت یاری برسانند اما این موضوع نباید به معنای همیاری کامل مجلس با دولت تلقی شود و به نوعی باید نظارت بر قوه مجریه بدون مماشات صورت پذیرد که باید خارج از انحرافات تمامی مطالب بررسی شود.

نادری‌یکتا در پایان با بیان اینکه تکلیف حضور ملت در انتخابات از سوی رهبری مشخص شده است؛ بیان کرد: همانطور که رهبری فرمودند آحاد ملت حتی کسانی که نظام را قبول ندارند باید در انتخابات شرکت کنند و البته باید موضوع دیگری را هم در این بین مهم تلقی کرد که آن وضعیت حساس منطقه است و همبستگی ملت ایران بدون شک می‌تواند کشورهای رقیب را از ضربه زدن به جمهوری اسلامی بازدارد. بنابراین از سوی دیگر می‌توان گفت آنچه که باعث پیروزی انتخابات می‌شود علاوه بر حضور مردم، حضور نمایندگان و راه پیدا کردن چهره‌های اصلح به مجلس است. لذا کسانی که از فیلترهای مورد نظر گذشته‌اند و حتی آنهایی که نتوانستند در گردونه رقابت‌ها بمانند باید تمشیت کنند.  

کد خبر : ۳۴۹۹۱۸