خبرگزاری کار ایران

کرباسچی:

مجلس باید پارلمان ملت باشد، نه خانه یک جریان

asdasd
کد خبر : ۳۴۹۴۵۷

دبیرکل حزب کارگزاران ایران اسلامی گفت: جالب است می‌گویند فلان رسانه به دلیل دولتی بودن نمی‌تواند تبلیغ کند، اما چطور یک رسانه نه تنها یک فرد و گروه بلکه یک جریان سیاسی را محکوم می‌کند و سعی در القای این مفهوم دارد که یک جریان انگلیسی است؟

به گزارش خبرنگار ایلنا در اصفهان، غلامحسین کرباسچی امروز (دوشنبه) درجمع دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان، اظهار کرد: نیازمند راه‌اندازی یک مذاکره ملی هستیم. باید مشکلات و اختلافات‌مان را به صورت فردی و گروهی با مذاکره حل کنیم و نباید به همدیگر تهمت بزنیم. همه باید جلوی افراطی‌گری را بگیریم، این تفاوتی نمی‌کند که اصولگرا یا اصلاح‌طلب باشیم. همه باید در خصوص منافع ملی صحبت کنیم و همه باید مقابل داعش بایستیم.

وی به سخنان رهبر انقلاب و تأکید ایشان بر انتخابات اشاره کرد و گفت: این مجلس، باید پارلمان ملت باشد و نه خانه یک جریان، چرا که در منطقه‌ای هستیم که مسائل اقتصادی، اجتماعی و سیاسی کار را تا جایی پیش برده که دور تا دور کشور را خون و آتش فرا گرفته است. بنابر این باید پارلمانی داشته باشیم که برای امنیت از همه نیروهای نظامی قدردانی و بهتر از مجلس‌های گذشته عمل کند.

کرباسچی با انتقاد شدید از صداوسیما، اظهار کرد: جالب است می‌گویند فلان رسانه به دلیل دولتی بودن نمی‌تواند تبلیغ کند، اما چرا یک رسانه نه تنها یک فرد و گروه بلکه یک جریان سیاسی را محکوم می‌کند؟ چرا چنین سازمانی سعی در القای این مفهوم دارد که یک جریان انگلیسی است؟ اگر انگلیسی است، چرا شورای نگهبان جلوی ورود آنها را نمی‌گیرد؟

وی افزود: دانشگاهیان قشر روشن‌فکر هستند، اما تفاوت روشنفکری دانشجویی و حرفه‌ای، این است که روشنفکری دانشجویی هیچ‌گاه فردی سیاسی محسوب نشده، اما روشنفکر حرفه‌ای همیشه جزء افراد سیاسی قرار می‌گیرد. 

دبیر کل حزب کارگزاران ایران اسلامی ادامه داد: روشنفکری دانشجویی دارای دلسوزی و خلوص ذاتی است و به این دلیل همواره تشکیل نهضت، گروه و ... از ابتدا توسط روشنفکری دانشگاهی ایجاد شده است. روشنفکری دانشجویی جریان سیال بوده و پایا نیست و سینه به سینه منتقل می‌شود، اما روشنفکری حرفه‌ای وابستگی به گفتار اولیه را می‌بیند و به همین دلیل است که بعد از 30 تا 40 سال هنوز کسانی هستند که ایده‌هایشان به حرف‌هایی که در ابتدا گفته‌اند بر می‌گردد.

کرباسچی تصریح کرد: روشنفکری دانشجویی همیشه پا به پای زمانه خود حرکت کرده و فریادهایش نیز بر اساس مشکلات زمانه است بنابراین مؤثرتر و حتی جلوتر از روشنفکری حرفه‌ای قرار دارد.

وی اضافه کرد: روشنفکری امروز بنای راه تحول است که تلاش مداوم و صبورانه دارد تا شرایط جامعه با تدبیر و امید و با عقل و درایت رو به بهبودی برود و در واقع معنای اصلاح‌طلبی و نهاد جامعه مدنی نیز این موضوع است. 

دبیر کل حزب کارگزاران ایران اسلامی خاطرنشان کرد: انتخابات تمرینی برای دانشجویان است که می‌خواهند برای حضور در صحنه‌های سیاسی ورود کنند. در کنار آن به دنبال پارلمانی هستیم که طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران از دل مردم بیرون بیاید و فکر مردمی در آن بگنجد. 

کرباسچی در پاسخ به انتقادی که از او در خصوص اتفاقات پس از سال 88 پرسیده شده، گفت: شما نمی‌توانید یک انسان نشانه‌دار اصلاح‌طلب پیدا کنید که بگوید چنین فردی آتش زده یا تیراندازی کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز